A New York Times Habony Árpádék balkáni terjeszkedéséről ír

Stratégiai elképzelések.

„Magyarországi hatalma konszolidációja során Orbán úr felismerte a média óriási hatalmát, és most a jelek szerint megpróbálja kiterjeszteni befolyási övezetét”

 - írja a New York Times.

A cikkben részletesen foglalkoznak Janez Janša szlovéniai választási győzelmével. Orbán Viktor is kampányolt a politikus mellett, aki ugyan elnyerte a választók bizalmát, de önálló kormányalakításra nincs esélye.

Habony Árpád és üzlettársa, Schatz Péter felvásárolták a szlovén Nova24 hírtelevíziót, valamint a jobboldali Alfát is. A Nova később létrehozta a Skandal24 bulvárlapot, ami lejárató cikkekkel támadta Janša ellenfeleit.

A lap szerint Habony Árpád és Steve Bannon találkozójuk során arról egyeztettek, hogy létre kell hozni a Breaitbart kelet-európai verzióját.

„Azért fektetnek a médiabirodalomba, hogy választásokat befolyásoljanak és felépítsenek egy új politikai erőt Európában”

 - ezt már a Primorska Egyetem médiakutatója, Sandra Bašič-Hrvatin mondta. Ezzel a céllal történhetnek a macedóniai médiavásárlások is.

Ezek a lépések illenek Orbán Viktor stratégiai elképzelésébe, melynek során igyekszik Európa központi figurájává építeni magát, ehhez fontosak az olyan szövetségesek, mint például Janez Janša.

(címlapfotó: Fanny Kaminski / Facebook)