2018. 06. 20. 09:55

Tovább szívatják Lázárt a tram-trainnel

Egyetlen pályázat érkezett a hódmezővásárhelyi tram-train szerelőcsarnokára kiírt pályázathoz, az is 1 milliárddal drágább, mint a rendelkezésre álló forrás. Így újabb csúszás várható a beruházásnál, valószínűleg nem tartható a Lázár János által említett 2020 ősze.

Egyelőre nem épül meg a Hódmezővásárhelyet Szegeddel összekötő tram-train javítócsarnoka Szeged–Rendezőn, a közbeszerzési eljárást ugyanis eredménytelennek minősítették – írta meg az uniós közbeszerzési értesítő mai száma. A hivatalos lapból kiderül, a feladatra csupán az EB Hungary Invest Kft. adott be érvényes pályázatot. Ők a munkát 3,5 milliárd forintért vállalták volna, de a rendelkezésre álló anyagi fedezet csupán 2,5 milliárd forint volt. Az értesítő tájékoztatása szerint az ajánlatkérő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az ajánlatok bírálata és értékelése nélkül meghozhatja az eljárás eredménytelenségéről szóló döntést, ha az adott eljárásban végleges árajánlatok mindegyike meghaladja a rendelkezésre álló anyagi fedezet összegét.

A részmunkában előírt feladat az lett volna, hogy Szeged–Rendezőn egy 2876 négyzetméteres, három fő részből álló járműkarbantartó csarnokot húzzanak fel. Az egyik egység nagy belmagasságú, teljes hosszán daruzott, két javítóvágányos karbantartó csarnok lett volna egy teljes hosszában középaknás vasbeton aknafalon levő, 80 vágányméter hosszúságú emelővágánnyal és egy teljes hosszában közép- és oldalaknás kialakítású, acéloszlopokon levő felépítményű, 80 vágányméter hosszúságú javítóvágánnyal. A második egység egy nagy belmagasságú esztergacsarnok lett volna középaknás kialakítással, a karbantartócsarnok felé eső oldalán kétszintes kiszolgáló épületrésszel. A harmadik egység pedig a karbantartó csarnok északi oldalfalához csatlakozó, földszintes kialakítású, kiszolgáló (segédműhelyek, tárolók) épületrész volna.

Mindezekhez közművek, térvilágítás, biztonságtechnika telepítése, 12 darab gördíthető csoportemelő berendezés 200 kilonewton teherbírással, futódaru, ultrahangos kerékrepedés-vizsgáló berendezés, mozgatható és nem mozgatható szerelőállvány, mechanikus aknafedél, szerszámok, kisgépek, irodabútorok, szerszámos szekrények is kapcsolódtak volna.

A tram-train Lázár János nagy álma, az összességében 57,5 milliárdos beruházás fele hazai, másik fele uniós forrásból valósulna meg. Alig több mint egy hónapja a volt kancelláriaminiszter Hódmezővásárhelyen azt mondta, a tervek szerint a villamosvasúton először 2020 második felében utazhatnak az emberek.

Összejöhet a Márki-Zay Péter - Lázár János találkozó

Lázár János is részt vesz Hódmezővásárhely májusi rendes közgyűlésén - erről maga az országgyűlési képviselő beszélt a pénteki sajtóbeszélgetésen - írja a Promenad.hu.Mint ismert, a miniszteri posztról távozni kényszerült és önkéntes száműzetésbe a hátsó padsorokba visszavonuló Lázár a következő egy hónapban felkeresi választókerületének településeit, így értelemszerűen a hódmezővásárhelyi közgyűlést is.