Folytatódik a kormányzati plakátkampány

Újabb 2,3 milliárd forintot költenek kormányzati kommunikációra.

A G7 gazdasági portál azt írja, hogy a tendert alig három nappal az ehhez szükséges keretszerződés aláírását követően írták ki, hat napra rá pedig kihirdették a győztest is. Nem okozott nagy meglepetést, hogy a hat korábbi kampányból ötöt lebonyolító New Land Media Kft. és a Lounge Design lett a befutó.

Eredetileg Kuna Tibor és Csetényi Csaba cégei is részt vállaltak volna a kivitelezésben, ám velük egy nappal a szerződés aláírása után szerződést bontottak, mert a Nemzeti Kommunikációs Hivatal a közbeszerzési törvény súlyos megsértését fedezte fel szerződéseikben, így alkalmatlanná váltak a feladat ellátására. Így Balásy Gyula egyedül költheti el a kormányzati kommunikációra szánt milliárdokat.

Az új keretszerződésre egyébként azért volt szükség, mert az előzőt kimerítette az NKOH: lényegében másfél év alatt elverték az eredetileg 3 évre szánt 75 milliárd forintot. Az elmúlt hónapokban emiatt látványosan vissza is esett az állami kommunikációs költés: miközben tavaly csak decemberben 11 milliárd forint értékben kötöttek szerződéseket, és idén január, illetve április között is 3 milliárd körül volt az átlag, májusra, illetve júniusra már csak fél-félmilliárd forintnyi megrendelés jutott.

Kuna-botrány: kormányzati felelősök felkutatását javasolja a Jobbik

A Jobbik szerint nincsen semmi meglepő abban, hogy egy maffiakormánynak a partnerei is csalók, bűnözők - reagált a legnagyobb ellenzéki erő Szijjártó Péter barátjának, a Fidesz-frakció egykori kabinettitkárának megvádolására. Úgy vélik, az a legszégyenletesebb az egészben, hogy a kommunikációs vállalkozó cégeinél több tízmilliárd forint közpénzt herdált el az Orbán-kabinet az elmúlt években hazugságkampányinak terjesztésére az adófizetők pénzéből.