Jövőre emelik az oktatásra szánt pénzt

Kérdés, hogy oda kerül-e majd, ahol szükség van rá.

Rétvári Bence közlése szerint az oktatásra szánt források jelentős hányada a béreket fedezi.

Az államtitkár kitért arra, hogy jelenleg zajlik egy 125 milliárd forintos iskolafejlesztési program: több mint 80 milliárd az állami iskolákat, a fennmaradó összeg az egyházi és alapítványi iskolákat érinti. A fejlesztéseknek köszönhetően minden ötödik diák iskolai környezete megújul - mutatott rá.

Úgy beázott egy egri iskola, hogy a villanyt sem merik felkapcsolni

Az intézményben uralkodó állapotokról a szülők fotókat is készítettek, amiket a Népszava szúrt ki.A beázás olyan súlyos, hogy volt olyan tanító, aki azt javasolta, hogy ne kapcsolják fel a villanyokat, nehogy valami gond legyen az átvizesedett falak miatt.Egy szülő elmondta, hogy nem újdonság számára az eset, már az előző félévben is úgy tanultak a diákok eső esetén, hogy nem lehetett felkapcsolni a villanyt.

Rétvári Bence beszámolt a költségvetési forrásból megvalósuló torna-, tanterem és uszodafejlesztésekről is, az első ütemben 22 milliárdot, a másodikban 16 milliárdot fordítanak erre a célra.

Az államtitkár hangsúlyozta: a köznevelés digitális fejlesztése során a múlt tanévben 50 ezer laptopot osztottak ki hazai és uniós forrásból. Emellett 24 ezer táblagépet, 5 ezer projektort, 3 ezer interaktív táblát és 14 ezer asztali számítógépet is eljuttattak az iskolákba, összesen 33 milliárd forint értékben.

Az oktatásnak elképesztően nagy szüksége van már forrásnövelésre, ugyanis az idei évnek is óriási tanárhiánnyal indultak neki, és az alacsony fizetések nem teszik vonzóvá a szakmát a fiatalok számára. Reméljük, ez a pénz valóban oda kerül majd, ahol szükség van rá és nem veszik el a bürokratikus rendszer útvesztőiben. Így talán az Emmi államtitkárának is megfelelne a közoktatás és nem kellene arra költenie, hogy gyermekei drága sorosista iskolába járhassanak

"Száz tanárszakra jelentkezőből csak 27 marad a pályán"

Miközben a kormány már azt is vizsgálná, hogy a tanárok milyen Facebook-csoportok tagjai, az oktatási rendszert alapjaiban meghatározó, és a szakma számára sokáig hozzáférhetetlen Nemzeti Alaptantervről lényegében semmit sem lehetett tudni tegnapig (az interjú készítésének időpontjában még nem volt nyilvános a NAT).