Csehország TGV-vasutat épít

TGV
pixabay.com

Csehország 2025-ben kezdi el a nagysebességű vasúti hálózatának kiépítését a francia TGV társaság szabályai és normái szerint - jelentette be Vladimír Kremlík közlekedési miniszter, miután látogatást tett a cseh vasútvonalak kezelőségének (SZDC) prágai központjában.

Prága és Párizs április közepén emlékeztetőt írtak alá az együttműködésről. Az SZDC és francia partnere, a SNCF tavaly szeptember óta tárgyaltak a francia szabályok átadásáról. A csehek ezért 11 millió koronát (143 millió forint) fognak kifizetni a franciáknak.

"A tárgyalásokat a következő órákban kezdjük el. A francia normák átvétele gyakorlatilag öt évvel lerövidíti a cseh nagy sebességű vasutak kiépítése előkészítésének a folyamatát"

- nyilatkozta Jirí Svoboda, a cseh vasútvonalak kezelőségének igazgatója újságíróknak.

Az első szakaszban három próbaútvonal létrehozását tervezik, mégpedig Prága, Brünn és Ostrava mellett. A Prága-Drezda gyorsvasút kiépítése Svoboda szerint a vártnál jobban elhúzódik, mert a főváros mellett nagyon lassan halad a szükséges telkek felvásárlása.

Vladimir Kremlík kijelentette, hogy a nagy sebességű vasutak építését kiemelt feladatának tekinti, s mindent megtesz a munkálatok felgyorsításáért. "A gyorsvasutak a jövő közlekedését jelentik Csehországban" - szögezte le.

Egy csehországi szakmai konferencián áprilisban elhangzott, hogy a nagy sebességű vasúti hálózat kiépítése mintegy 20-25 évig is eltarthat, s a várható költségek elérhetik a 600 milliárd koronát. Alena Schillerová pénzügyminiszter kijelentette, hogy a kormány elképzelései szerint a projektet több forrásból fogják finanszírozni.

Láttál valami izgalmasat?
Küldd be nekünk!

Friss

1
1
A Momentum mást képvisel, Brenner Koloman pedig hiteles.
1
sss
2019. december 07. | 10:52
1
A Momentum mást képvisel, Brenner Koloman pedig hiteles.
„Utat török a sötétségben / A rockkal vagyok összenőve”
A előbbi szerint viszont több járművezető is megengedhetetlenül bánt az utasokkal.