Budapest: egyre több a kimaradt vagy balesetet szenvedő járat

Budapest: egyre több a kimaradt vagy balesetet szenvedő járat

A pénz- és emberhiány miatt 2018-ban jóval több BKV-járat maradt ki a forgalomból, vagy szenvedett balesetet az előző évhez képest – írja a hvg.hu a közlekedési vállalat 2018-as üzleti jelentésére hivatkozva.

Eszerint a munkaerőhiány és a járművek elöregedése, meghibásodása egyre több gondot okoz a fővárosban. A villamosok átlagéletkora még az új típusokkal együtt is majdnem 35 év, amiből

a régi Ganz-típusok már 45 vagy akár 50 év felett járnak,

míg a kisföldalatti MILLFAV-vonatai is közel 45 évet tudhatnak maguk mögött. Igaz, utóbbiak cseréjére a lap szerint jövőre készül el az első prototípus.

Azt írják, különösen a buszos ágazatban voltak komoly problémák,

a személyzet hiánya miatt 800 után 1700-ra emelkedett a kimaradt járatok száma, a műszaki okból fakadóké 26 ezerről 44 ezerre nőtt.

Baleseti adatokban mindhárom ágazat (villamos, troli, busz) rosszabbul teljesített, mint 2017-ben, a pocsék baleseti statisztikákat a BKV szerint elsősorban az magyarázza, hogy „fennmaradtak a negatív tendenciák a járművezetők foglalkoztatási sajátosságaiban”, ami fordításban azt jelenti, hogy magas a létszámhiány, sok a túlóra vagy akár a kezdők száma.

A buszos és trolis ágazatokból 113 járművezető hiányzott, a villamosoktól 117, és átlagban fejenként 211 túlórát végeztek.

A jelentés szerint a cég alulfinanszírozottsága miatt a „műszakilag indokolt javítások, járműcserék, felújítások nem mindegyike teljesíthető teljes műszaki tartalommal”.