Nem hajlandó elárulni a kormány a Volán-buszok átlagéletkorát

Nem hajlandó elárulni a kormány a Volán-buszok átlagéletkorát

Vagy Fónagy Jánosnak négy egyszerű kérdés értelmezése is nehezére esett.

Hiába kérdezte az LMP-s Keresztes László Lóránt a Volán-flotta állapotáról a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli minisztert, Bártfai-Mager Andrea államtitkára egész egyszerűen nem adott érdemi válaszokat. Az ellenzéki politikus egyértelmű, kormánypárti politikusok számára is könnyen értelmezhető kérdéseket tett fel:

  1. Mennyi a Volánbusz által használt járművek átlagéletkora, és ez hogy alakult 2015-től kezdve?
  2. 2015 óta milyen járműbeszerzések voltak évenként?
  3. Van-e szakemberhiány és ez veszélyezteti-e a Volánbusz zavartalan működését?
  4. Milyen ütemezéssel tervezik a járműpark megújítását és a korszerűtlen buszok kivonását?

Joggal bízhatott abban az LMP-s politikus, hogy kérdéseire kielégítő választ kap, de csalódnia kellett: Fónagy János nagyjából annyit írt vissza, hogy minden rendben van, nem kell aggódni. Az államtitkár ugyanakkor konkrét adatokkal nem tudta alátámasztani a propagandalózungot.

"2016-ban indult el az országos járműrekonstrukciós program. A VOLÁNBUSZ Zrt. és a Közlekedési Központok esetében, a VOLÁN Buszpark Kft. flottakezelő társaság bonyolította és bonyolítja a cégcsoport-szintű autóbusz beszerzéseket."

Két lehetőség van: Fónagy János vagy nem tudta értelmezni az ellenzéki politikus kérdését, vagy folyamatosan öregszik a járműflotta és ezért inkább eltitkolta a kért adatokat. Az államtitkár mielőtt semmitmondó válasza elfogadására kérte volna Keresztes Lóránt Lászlót, megfejtette a buszbeszerzések nagy igazságát és azonnal elnyerte a Nyilvánvaló Kapitány-díjat:

"Új autóbuszok üzembeállítása lehetőséget ad az idős, korszerűtlen, alacsonyabb környezetvédelmi besorolású autóbuszok leállítására, valamint a lejáró, illetve a kedvezőtlen bérleti szerződések keretében üzemeltetett autóbuszok kiváltására."