Sokszor újsághirdetésben verik át a vevőket

hirdetés, reklám

Gyakran érkeznek panaszok a fogyasztóvédelemhez az újsághirdetések alapján rendelt termékek miatt – mondta Kispál Edit, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének szóvivője köztévén. Közlése szerint előfordul, hogy hiányosak a csomagok, alkalmatlanok a termékek, de gyakori az is, hogy a cégek elérhetetlenné váltak. Utóbbi azért is probléma, mert ha a vevők nem tudják hova, kinek kell akár visszaküldeni a terméket, akkor nem tudják gyakorolni úgynevezett indoklás nélküli elállási jogukat.

A szóvivő felhívta a figyelmet arra, jogszabály biztosítja, hogy a vevők a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elálljanak a vásárlástól. Ekkor a terméket vissza kell küldeni, és cserébe a teljes kifizetett összeget vissza kell kapnia a vevőnek.

Mindezek nyomán a hirdetések alapján történő rendelésnél kiemelten fontos, hogy a vevő tudja, kivel köt szerződést. A cég neve mellett szerepelnie kell minden elérhetőségének is – emelte ki Kispál Edit.

Ha valakit kár ért, a Békéltető Testülethez fordulhat. E testületek minden megyében működnek, a szükséges formanyomtatványt kormányhivataloknál is lehet kérni – közölte a szóvivő.

(MTI)

Láttál valami izgalmasat?
Küldd be nekünk!
Szerkesztő:
Harmati András

Friss

1
sss
2019. október 19. | 09:34
1
sss
2019. október 19. | 14:05
Életmódváltást szorgalmaz a katolikus egyházfő.
1
sss
2019. október 19. | 13:14
Az egykori pártelnök követeli, de pártja nem adja vissza neki az admin jogot.
Meg kell ismételni a választást.
Az egykori pártelnök követeli, de pártja nem adja vissza neki az admin jogot.
Az ingatlanárak növekedésével szemben a leghatékonyabb védekezés az ingatlanállomány bővülése lenne.