A NAT egyik kidolgozója: az iskola nem azért van, hogy a gyerekek igényeivel foglalkozzon

A NAT egyik kidolgozója: az iskola nem azért van, hogy a gyerekek igényeivel foglalkozzon

A kormányközeli Magyar Nemzetnek nyilatkozott az új Nemzeti Alaptanterv egyik kidolgozója, Takaró Mihály. Az irodalomtörténész szerint az irodalmi kánon legfontosabb újítása, hogy a városi, liberális polgári irodalom kiegészül a nemzeti konzervatív polgári irodalommal.

Takaró Mihály szerint az új nemzeti tanterv újra megerősíti a tanár pozícióját, és soha nem látott szakmai szabadságot biztosít a pedagógusoknak. Hozzátette, az éves óraszám húsz százalékában szabadon döntik el a tanárok, hogy mit tanítanak. Ez duplája annak, amit az előző NAT megengedett. 

Az irodalomtörténész az alaptantervet ért kritikákról azt mondta, hogy 

„csakis értékelvű megközelítésnek van helye. Ebbe pedig nem fér bele az a világnézeti harc, amit ma sokan próbálnak szakmai álarcban folytatni a NAT ellen”. 

Az irodalmi kánonnal kapcsolatban úgy fogalmazott:

Én nem értek egyet azzal, hogy mindegy, mit olvas a gyerek, csak olvasson. Az iskola nem a gyermekek igényeit kielégítő intézmény, hanem az a feladata, hogy átörökítse a nemzeti kultúrát.  

Leszögezte, számára nem mindegy, hogy Egri Csillagokat vagy Harry Pottert kell olvasnia a gyerekeknek.  

Orbán Viktor egykori iskolájának tanárai is elutasítják a NAT-ot

A NAT és az eddig megjelent kerettantervek megismerése után Mi, a Székesfehérvári Teleki Blanka Gimnázium és Általános Iskola tanárai aláírásunkkal csatlakozunk a Pécsi Janus Pannonius Gimnázium nyílt levelének megfogalmazóihoz; az eddig megszólaló több mint hatvan tantestülethez és a számos pedagógus kollégához - írja az Iskola a határon nyílt Facebook-csoportban Mihályi Gyula, az iskola matematika-fizika szakos tanára.