Azért kell válság alatt is milliárdokból plakátolni, hogy az emberek tudják, milyen jó kormányuk van

Azért kell válság alatt is milliárdokból plakátolni, hogy az emberek tudják, milyen jó kormányuk van

Valószínűleg nem elég a közmédia, a szakszervezeti rendszer vagy bármely sajtótermék ahhoz, hogy az emberekhez eljussanak a kormányzati döntések hírei, ezért szükséges plakátokkal teleszórni az országot – derül ki Dömötör Csabának, a Miniszterelnöki Kabinetiroda államtitkárának írásbeli válaszából, amit Jakab Péter Jobbik-elnöknek küldött.

Jakab azt kérdezte írásban Orbán Viktor miniszterelnöktől, hogy

„mennyi adófizetői forint látja kárát a vírushelyzettel kapcsolatos kormányzati propagandának?”

A Jobbik elnöke szerint a koronavírus-világjárvány közepette a magyar állampolgároknak azzal a megdöbbentő ténnyel kell szembesülniük, hogy míg a védekezésre különféle megszorításokon keresztül gyűjt forrásokat a kormány, a különböző online és egyéb más hagyományos hirdetési felületeken propaganda hadjáratot folytatnak.

Két hét alatt 336 millió forintot költött plakátokra a kormány, hogy reklámozza magát

Május első felében mintegy 336 millió forintot költött a kormány a gazdaságvédelmi akciótervet reklámozó óriásplakátokra - derült ki Csárdi Antal LMP-s országgyűlési képviselő közérdekű adatigényléséből, amiről az Index számolt be. A lap azt írja, az igénylésre adott válaszában a Miniszterelnöki Kabinetiroda közölte, hogy 2020.

A miniszterelnök helyett Dömötör Csaba által megírt válasz szerint a kormány tájékoztató tevékenysége a bajbajutott munkavállalókat célozza,

„mivel fontosnak tartjuk, hogy a munkaadók és a munkavállalók értesüljenek a támogatási lehetőségekről”.

Egyelőre számszerű adatokat sem közöltek, az adatok csak a kampány lezárulta után lesznek elérhetők. Az államtitkár megnyugtatásul közölte, hogy a kampány kivitelezésével megbízott vállalkozót a jogszabályi előírásoknak megfelelően közbeszerzési eljárással választják ki.