Azért kell válság alatt is milliárdokból plakátolni, hogy az emberek tudják, milyen jó kormányuk van

Valószínűleg nem elég a közmédia, a szakszervezeti rendszer vagy bármely sajtótermék ahhoz, hogy az emberekhez eljussanak a kormányzati döntések hírei, ezért szükséges plakátokkal teleszórni az országot – derül ki Dömötör Csabának, a Miniszterelnöki Kabinetiroda államtitkárának írásbeli válaszából, amit Jakab Péter Jobbik-elnöknek küldött.

Jakab azt kérdezte írásban Orbán Viktor miniszterelnöktől, hogy

„mennyi adófizetői forint látja kárát a vírushelyzettel kapcsolatos kormányzati propagandának?”

A Jobbik elnöke szerint a koronavírus-világjárvány közepette a magyar állampolgároknak azzal a megdöbbentő ténnyel kell szembesülniük, hogy míg a védekezésre különféle megszorításokon keresztül gyűjt forrásokat a kormány, a különböző online és egyéb más hagyományos hirdetési felületeken propaganda hadjáratot folytatnak.

Két hét alatt 336 millió forintot költött plakátokra a kormány, hogy reklámozza magát

Május első felében mintegy 336 millió forintot költött a kormány a gazdaságvédelmi akciótervet reklámozó óriásplakátokra - derült ki Csárdi Antal LMP-s országgyűlési képviselő közérdekű adatigényléséből, amiről az Index számolt be. A lap azt írja, az igénylésre adott válaszában a Miniszterelnöki Kabinetiroda közölte, hogy 2020.

A miniszterelnök helyett Dömötör Csaba által megírt válasz szerint a kormány tájékoztató tevékenysége a bajbajutott munkavállalókat célozza,

„mivel fontosnak tartjuk, hogy a munkaadók és a munkavállalók értesüljenek a támogatási lehetőségekről”.

Egyelőre számszerű adatokat sem közöltek, az adatok csak a kampány lezárulta után lesznek elérhetők. Az államtitkár megnyugtatásul közölte, hogy a kampány kivitelezésével megbízott vállalkozót a jogszabályi előírásoknak megfelelően közbeszerzési eljárással választják ki.