Akarja-e ön, hogy márciusban is legyen közösségi közlekedés?

Akarja-e ön, hogy márciusban is legyen közösségi közlekedés?

Aláírásgyűjtésbe kezd a miskolci Jobbik, miután a kormány megint taposott egyet a saját közlekedési vállalatot fenntartó megyei jogú városokon, pont a járvány idején, amikor a válságos helyzetben éppen támogatásokra lenne szükség, nem pedig elvonásokra. Ez a politika azonban igen veszélyes helyzetet teremthet

- mondta az Alfahírnek Badány Lajos, a miskolci Velünk a Város frakció önkormányzati képviselője.

A jobbikos várospolitikus közölte aláírásgyűjtésbe  kezdenek annak érdekében, hogy az állam térítse meg a kormányzati forráselvonásokkal és intézkedésekkel okozott 480 millió forintot a Miskolci Városi Közlekedési Zrt.-nek. Ehhez jön a járványhelyzeti intézkedések okozta többletkiadás és bevételkiesés, ami szintén kb. 450-500 millió. A két tétel együttesen pedig már meghaladja a 900 milliót. 

Badány Lajos felhívta a figyelmet arra, hogy csak az 500 milliós állami támogatás megvonása azt jelenti, hogy ha a kormányon múlna, 23 napra leállítaná a teljes miskolci tömegközlekedést.

Képzeljük el, mit jelent ez, ha majdnem egy hónapig se villamos, se busz nem járna a városban. Megállna az élet. Leállna a gazdaság. Az emberek nem tudnának munkába, orvoshoz jutni, ügyeiket intézni. Ezt a katasztrófát természetesen nem hagyjuk bekövetkezni, azon dolgozunk, hogy a kormányzati megszorítások és az előző, fideszes városvezetéstől örökölt brutális mértékű adóssághalmazt kezelni tudjuk. Ugyanis az elmúlt öt évben pontosan 5 milliárd forintot nem fizetett ki a fideszes városvezetés az MVK-nak az elvégzett szolgáltatásért

- tette hozzá Badány Lajos.