A zoknija is milyen! – A közmédia lecsapott Bill Gatesre

bill gates
Fotó: Twitter

(Figyelem! Ez egy véleménycikk! A leírtak nem feltétlenül tükrözik a teljes szerkesztőség álláspontját, de fontosnak tartjuk, hogy helyt adjunk a kulturált és logikusan érvelő, vitaindító véleményeknek is.)

Amikor a Facebookon szembejött velem a hirado.hu megrendítő erejű, leleplező írása Bill Gates zoknijáról, miután elégedetten csettintettem, azt gondoltam: büszke vagyok rá, hogy ehhez a tartalomhoz a magam szerény lehetőségei szerint én is hozzátettem valamit. Mostantól, amikor adó formájában teljesítem kötelességem az állam felé, mindig eszembe fog jutni Bill Gates zoknija. Tényleg! Hiszen az egyszeri adófizető állampolgár mi mást is várhatna el egy közpénzből fenntartott közszolgáltatástól, mint hogy oroszlánepébe mártott klaviatúrával egy olyan húsbavágó kérdést boncolgassanak, mint a Microsoft-alapító (egyesek szerint ördög, aki éppen egy világméretű népirtást vezényel le a vakcináival) zoknija.

Persze érthető, hogy kellenek a kicsit könnyedebb témák, hiszen kétségtelenül fárasztó lehet ennyire profin ügyelni a kiegyensúlyozott tájékoztatásra. Az vesse a hirado.hu-ra (és persze a cikk szerzőjére, akit szintén hirado.hu-nak hívnak) az első követ, aki nem fásulna bele, hogy folyton kormánypárti és ellenzéki politikusok részvételével készítenek igényes tartalmakat. Idővel nyilván felbukkan a kiégés réme azoknál, akik ilyen hosszú ideje gyártják szakmányban a tematikus vitaműsorokat, aktuális közéleti kérdéseket minden oldalról körbejáró beszélgetéseket, hogy aztán azokat kivonatolva még írott formában is közzé tegyék.

„Gates sportcipője és cargo típusú térdnadrágja még rendben van, azonban a betűrt piképóló és a szinte térdig húzott fekete zokni láttán minden elsőéves stylist-képzésre járó hallgató kitépné az összes haját. Úgy tűnik, a jó ízlés valóban nem vehető meg pénzen”

­– zárja sorait a szerző, és milyen igaza van! A jó ízlést nem lehet pénzért megvenni, a jó ízléshez nem elég a pénz, a jó ízlés ugyanis nem minőségi köztájékoztatás, ami viszont – mint a zoknis cikkből is látszik – szavatolható sok-sok milliárdnyi adóforintból.