Magyarország kormánya két év alatt több mint 280 millió forintot költött el Facebook-hirdetésekre

Magyarország kormánya két év alatt több mint 280 millió forintot költött el Facebook-hirdetésekre

Magyarországon a különféle politikai szervezetek két év alatt összesen közel 2 milliárd forintot költöttek politikai és közéleti témájú hirdetésekre a közösségi médiában - írja a telex.hu.

A Facebook Ad Library magyar adatbázisa 2019 április 15. óta létezik, vagyis a 2018-as választások előtti korszak már ebben nincs dokumentálva, de a 2019-es önkormányzati választási kampány, és az azóta történtek már elég részletesen.

Az adatbázisba azóta 162 389 szponzorált poszt került be, amikért összesen közel kétmilliárd, pontosan 1 930 022 502 forintot fizettek a megrendelők.

A Telex összesítette a tíz legnagyobb megrendelőt.

  • Magyarország kormánya: 283,8 millió
  • Fidesz: 141,6 millió
  • Ezalenyeg.hu: 86,4 millió
  • Európai Parlament: 62,1 millió
  • Momentum Mozgalom: 47 millió
  • Nyugati Pályán:  42,6 millió
  • Dobrev Klára: 28,9 millió
  • Demokratikus Koalíció: 24,4 millió
  • Jobbik: 23,4 millió
  • MSZP: 21,5 millió

Az elmúlt egy hónapra szűkítve.  Az adatokból az látszik, hogy a kormányhoz köthető Megafon Központ hirdette el a legtöbb pénzt április végén és májusban, ugyanis mintegy 19,3 millió forint ment el kampányra. Ez az összeg 4 millióval több mint, amit a Fidesz pártként költött hirdetésekre.

Hiába a pénz, paripa, fegyver, a Megafon egyelőre nem állítja meg a „balliberális gőzhengert"

Úgy tűnik, "A kopasz" heti egymilliós hirdetési költéssel is hiába oszt, alig érdekel valakit, pedig a Megafon Központ támogatottjaként Filep Dávidból is profi "jobboldali influenszert" akarnak képezni. Abban, hogy az Orbán-kormány aktuális üzeneteinek eljuttatásához egy akkurátusan, temérdek pénzből kiépített, professzionálisan működő propagandagyár áll rendelkezésére, semmi újdonság nincsen.

A fideszes megmondóember, Rákay Philip posztjait, mintegy 9,4 millióból nyomták meg.

  • Magyarország kormánya: 36,8 millió
  • Fidesz: 14,9 millió
  • Erosito.hu: 14,7 millió
  • Rákay Philip (Megafon): 9,4 millió  
  • Ezalenyeg.hu: 8,1 millió  
  • Európai Parlament: 4,7 millió   
  • Deák Dániel (Megafon): 3,3 millió
  • Bohár Dániel (Megafon): 3,0 millió
  • ELÉG: 2,5 millió
  • Dobrev Klára: 1,9 millió