Deutsche Welle: újabb kormányzati propagandával támad az ellenzéki városokban az Orbán-kormány

KESMA
youtube.com

A német Deutsche Welle a magyar kormányzati propagandáról ír, ugyanis nemrégiben megjelent a Fidesz legújabb hetilapja, amely főként azokon a vidéki településeken van jelen, ahol a kormány az utóbbi időben gyengült. 

A kormányközeli KESMA egy új kiadvánnyal jelent meg vidéken, amely részben az ellenzék lejáratására, részben a hatalom dicsőítésére készült. A 24-oldalas, ingyenes City7-et mindenki postaládájába bedobják. A miskolci kiadványban Gyurcsány Ferencet, míg a pécsiben Karácsony Gergelyt vették elő. 

A kormányzat a kiadványt főként bulvárhírekkel színesítik így például szóba kerülnek: 

  • bikinis lányok,
  • fogyásról szóló tippek,
  • autós tesztek,
  • vagy horoszkópok.

A 24 oldalon ezen felül az ellenzéki politikus lejáratásáról szóló cikkeket lehet olvasni, miközben Orbán Viktort dicsérik. 

„Az ellenzéket akarja felelőssé tenni azért, hogy ilyen magas volt a halálozási arány" 

- mondta Szalay Dániel, a Média1 főszerkesztője a Deutsche Wellének. 

Biró-Nagy András, a Policy Solutions budapesti igazgatója szerint az Orbán-kabinet ezzel akarja elterelni a figyelmet arról, hogy az emberek többsége tisztába van az egészségügy problémáival.

A cikk ismerteti, hogy bár oltottsági arány terén Magyarország valóban jól áll, ugyanakkor a lakosságarányhoz viszonyítva a 30 ezer halott egyáltalán nem mutat jól a statisztikákban. 

A kiadó Mediaworks nem válaszolt arra a német lapnak, hogy az egyes helyeken mi alapján választják ki a témákat, és hogy mekkora a példányszám. Az ugyanakkor látható, hogy olyan helyeken jelenik meg a lap főként, ahol a 2019-es önkormányzati választásokon komoly vereséget szenvedtek a kormánypártok, mint Pécs, Dunaújváros, Miskolc vagy éppen Szeged. Úgy tűnik, hogy a City7 kiadványokat a KESMA szerkesztői állítják össze. A tartalom pedig nagy hasonlóságot mutat azzal, ami a regionális lapokban megjelenik. 

Güth Ervin, a Szabad Pécs emlékeztetett, hogy a City7 kísértetiesen hasonlít a 2005-2006 tájékán megjelent szintén fideszes Magyar Vizslához, amelyben főként bulvárköntösbe bújtatott propagandát lehetett olvasni. 

Az újságíró azonban nem hiszi, hogy a City7 sikeres lesz, mivel a kormányhoz közel álló regionális újságok már így is csökkenő forgalommal küzdenek. A MATESZ értékesítésfelügyeleti hatóságának adatai szerint a Mediaworks regionális újságok mintegy 72 ezer olvasót veszítettek az elmúlt két évben.