Bár Koncz Zsófia 5,5 millió forintot költött kampányra, az Állami Számvevőszék úgy gondolja, a Facebook nem minősül politikai hirdetésnek

Bár Koncz Zsófia 5,5 millió forintot költött kampányra, az Állami Számvevőszék úgy gondolja, a Facebook nem minősül politikai hirdetésnek

Tavaly mi is beszámoltunk arról, hogy Koncz Zsófia a Borsod 6-os választási kampány alatt 5,5 millió forintot költött csak a Facebookon, ez az összeg azonban több volt, mint amennyit a hatályos jogszabályok lehetővé tesznek a teljes kampányára.

Az eset miatt több szervezet, például a K-Monitor is közérdekű bejelentést tett, de az Állami Számvevőszék ennek ellenére nem talált szabálytalanságot - írja a Telex. A jelentésükben az áll, hogy Koncz a támogatást szabályszerűen használta fel,  „a kampány költségeire vonatkozó korlátozást is betartotta”.

Az RTL Klub az ÁSZ-t is felkereste, akik szerint

a közösségi médiában közzétett hirdetések nem szoríthatók be a jelenlegi politikai hirdetésekhez kapcsolódó hazai jogszabályok közé.

A lap emlékeztet rá, hogy az Állami Számvevőszék még októberben azt nyilatkozta: a törvényi előírásnak megfelelően, a törvényes határidőn, azaz egy éven belül lefolytatják az ellenőrzést. Ha valóban megállapítható a jogszabálysértés, Koncznak a túllépett összeg kétszeresét kell befizetnie a költségvetésbe. Koncz akkor még az üggyel kapcsolatban nem nyilatkozott, a Fidesz pedig állította, hogy minden szabályt betartottak.