Egy nap után meghibásodott a tram-train

lázár jános, tram-train,
Lázár János, a Hódmezővásárhely-Szeged tram-train mintaprojektért felelős kormánybiztos, a Fidesz országgyűlési képviselője beszédet mond az első tram-train szerelvényt bemutató sajtótájékoztatón Szentesen
MTI/Ujvári Sándor

A tram-train járatok Hódmezővásárhely vasútállomás és Rókus vasútállomás között közlekednek járműmeghibásodás miatt és a menetrend betartása érdekében - írja a MÁVINFORM Facebook-oldalán.

A tram-train járatok pótlását a Rókus és a Szeged vasútállomások között a Szegedi Közlekedési Társaság saját járművel oldotta meg, illetve a Rókus vasútállomáson egy villamos várja a tovább utazókat.

A tram-train nem húzta sokáig, Lázár János és Palkovics László hétfő hajnalban tartott tájékoztatót az első járat indulása kapcsán, ahol Magyarország leginnovatívabb vasútfejlesztéseként hivatkoztak a tram-trainre.

A tram-train vonalán közel négy kilométeres egyvágányú villamospálya épült Hódmezővásárhelyen összesen öt váltóval és hat megállóval, a kapcsolódó felsővezeték-hálózattal. A városi szakaszon három megálló kétvágányú, ahol az ellenkező irányba közlekedő szerelvények találkozni tudnak.

A tram-train vonalán a Stadler által gyártott dízel-villamos hibrid CityLink járművek közlekednek. A járműipari cég 2017-ben nyert közbeszerzést nyolc szerelvény gyártására, majd a MÁV-Start 2020 júniusában hívta le a további négy járműre szóló opciót.

Mindez pusztán 72 milliárd forintba kerülhetett az Átlátszó számítása szerint.