Fideszes kampányüzemmód: az államtitkár Tesla-élményvezetést kínál nyereményjátékában

Fideszes kampányüzemmód: az államtitkár Tesla-élményvezetést kínál nyereményjátékában

A Magyar Hang szúrta ki szerda este, hogy Menczer Tamás államtitkár egy nem túl szokványosnak nevezhető, és a kormányzati politika fősodrához sem kifejezetten passzoló nyereményjátékot hirdetett meg a Facebook-oldalán.

Menczer egy 772 lóerős Tesla tesztvezetését ajánlja fel a közösségi oldalát követők számára, akiknek a sorsoláson való részvételhez csupán a kormánypárti politikus három kérdésére kell helyes választ adnia.

A lap figyelmeztet, az ominózus nyereményjátékon a Messengeren, Menczer chatbotjával társalogva tudunk részt venni, ehhez azonban hozzá kell járulnunk ahhoz, hogy a politikus megkaphassa a Facebooktól a közösségi oldal által tárolt személyes adatainkat, sőt, még az irányítószámunkat is meg kell adnunk.

Nem mellékes körülmény, hogy a Külgazdasági és Külügyminisztérium tájékoztatásért és Magyarország nemzetközi megjelenítéséért felelős államtitkára nyilvánvalóan indulni készül fideszes jelöltként a jövő tavaszi országgyűlési választásokon, a budakeszi központú választókerületben – így nem csoda, hogy semmiképp sem kívánja a véletlenre bízni a majdani eredményét. Menczer ellenfele ugyanis Szél Bernadett lesz, az ellenzék közös jelöltje.

A politikus a nyereményjátékot természetesen fizetett hirdetésben is reklámozza a Facebookon, melyre a Hirdetéstár adatai szerint eddig nagyjából 15 ezer forintot költött el. A cikkben hozzáfűzik, meglehetősen aktív hirdetőnek tűnik az államtitkár,

2019 április közepétől idén november végéig már több mint 7 milliót költött el csak az emlegetett közösségi platformon.
Hozzáteendő a képlethez azonban az is, hogy a Kormány és Orbán Viktor, illetve a kormánypárti propagandát harsogó Megafon Központ véleményvezérei százmilliós nagyságrendű havi Facebook-hirdetésköltségeit a Tesla-vezetést felkínáló államtitkár egymagában korántsem képes túlszárnyalni. A Megafon élharcosai ugyanis csak október folyamán több mint 126 millió forintot, másképp: a bruttó átlagkereset 289-szeresét (!) költötték el hirdetéseik népszerűsítésére, míg a legfőbb kormányzati kommunikációs csatornák oldalai mintegy 154 millió forintot.

A mediánbér 363-szorosát költötték el Facebookon a Megafon propagandistái októberben

Az alábbiakban összeszedtük, pontosan mennyi pénzt égettek el a tevékenységükből jól láthatóan propagandaszócsőként funkcionáló Megafon Központ élharcosai októberi Facebook-költéseik révén. A hirdetésekre szánt költségek ugyan személyenként eltérőek, de a végösszeg remekül illusztrálja, milyen könnyen fel tudnak szívódni súlyos forintszázmilliók.

Az már csak a hab a tortán, mint ahogy arra a Magyar Hang is rámutat, hogy Menczer Tamásnak köszönhetően egyfajta időutazásra is lehetőség nyílik, mivel a fideszes államtitkár által megosztott játékszabályzat szerint

"a nyereményjáték 2021.11.23-tól 2021.11.15. napjáig tart".