A kormányszóvivő férjének cége gazdagodik a tévétársaságoknak leadott reklámszpotokon, az RTL sem kivétel

A kormányszóvivő férjének cége gazdagodik a tévétársaságoknak leadott reklámszpotokon, az RTL sem kivétel

Mint azt szeptemberben megírtuk, nagy titokban 35 éves fővárosi kaszinókoncessziót kapott a NER egyik kedvenc milliárdos üzletembere, Garancsi István és a kormányszóvivő férje, Szalay-Bobrovniczky Kristóf. Ehhez még pályázniuk sem kellett, csak a 2024-ig szóló, már meglévő koncessziókat adták ki újra, miután erre egy törvénymódosítással lehetőséget adott magának az állam. Az új engedélyek így 2056-ig szólnak.

Kaszinó: Garancsi István és Szalay-Bobrovniczky Kristóf 35 évig kaszálhatnak

Nagy titokban 35 éves fővárosi kaszinókoncessziót kapott Garancsi István és Szalay-Bobrovniczky Kristóf - írja a Telex. Ehhez még pályázniuk sem kellett, csak a 2024-ig szóló, már meglévő koncessziókat adták ki újra, miután erre egy törvénymódosítással lehetőséget adott magának az állam. Az új engedélyek így 2056-ig szólnak.

Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő férjének egyik céges érdekeltsége, a Honeycomb Hungary Kft. a hazai reklámiparban is megkerülhetetlen szereplővé avanzsált - írja a 444.hu.

Az említett cégben Orbán-kormány volt londoni nagyköveteként is ismert Szalay-Bobrovniczky résztulajdonos a VBPS Kft.-n keresztül. A Honeycomb egy angol vállalat, a magyar leánycéget 2018 májusában alapították, például film-, videó- és televízióprogram terjesztéssel foglalkozik. A portál azt írja, finoman szólva is eléggé fut a vállalkozás szekere: míg 2019-ben 691 millió forint forgalmat könyvelhettek el, addig 2020-ban már több mint egymilliárd forintos bevételt produkált, és 555 millió forint profitot termelt.

A Honeycomb egy multinacionális, reklámcélú, videótovábbító, online platform, mely az ügynökségeket köti össze a tv-adókkal és műsorszolgáltatókkal. A cég olyan online rendszert fejlesztett ki, mely automatizáltan ellenőrzi és továbbítja azokat a reklámokat, szpotokat, melyeket a különböző ügynökségek leadnak a tv-csatornáknak. Ügyfeleik között olyan világcégek találhatók, mint az Adidas, az Amazon, a Nike, az Ikea vagy a Pfizer.

A lap kiemelte, még a kormánykritikus RTL Klub nevű csatornát üzemeltető Magyar RTL Televízió Zrt. 2020-as, 2021-es és 2022-es televíziós hirdetésekre vonatkozó általános szerződési feltételeiben is az olvasható, hogy reklámfilmek esetében a sugárzáshoz szükséges anyagot a megrendelőnek az Adstream vagy a Honeycomb fájlküldővel kell eljuttatnia a csatornához.

Mindez azt jelenti, hogy ha valaki Magyarország egyik legnagyobb tévécsatorna-portfóliójában akar hirdetni, akkor annak nagy valószínűséggel a Szalay-Bobrovniczky Kristóf cége által üzemeltetett felületet kell használnia.

A 444 információi szerint a Honeycomb technikája annyira elterjedt a magyar piacon, hogy gyakorlatilag az összes tévécsatorna használja, így az RTL sem tehet mást, ha nem akarja elveszíteni a hirdetőket.

Az M-RTL Zrt. 41 milliárd forintos nettó árbevétel mellett csaknem 840 millió forintos adózás előtti eredménnyel zárt 2020-ban. Nyilvánosságra hozták, hogy 2,5 milliárd forintnyi állami reklámköltést kaptak, ami kicsit több mint fél milliárd forinttal volt több, mint 2019-ben. Közben a Média1 cikke szerint a TV2 Média Csoport Zrt.-hez listaáron számítva nettó 23,69 milliárd forint állami reklámbevétel érkezett 2020-ban.