A hanyatló Nyugaton annyira drága az üzemanyag, hogy egy átlag német már „csak” kétszer annyit tud belőle venni, mint egy magyar

A hanyatló Nyugaton annyira drága az üzemanyag, hogy egy átlag német már „csak” kétszer annyit tud belőle venni, mint egy magyar

Ez pedig mindent elmond a magyar fizetésekről.

Ha nem lenne foglalt, egyúttal bődületes klisé, akkor akár A Nyugat alkonya címet is viselhetné az MTI által frissen kiadott hír, melyben arról írnak, Nyugat-Európában brutálisan elszálltak az üzemanyagárak. Az adóforintjainkból fenntartott propagandaoldal által adott cím így szól:

Németországban drágult leginkább a gázolaj az EU-ban, csaknem 800 forintba kerül literje.

Ha prafrazálni szeretnénk a magyar proletár gigamagas euróárfolyamra adott reakcióját, akkor Jürgen nevében valahogy így válaszolnánk:

Még szerencse, hogy nálunk nem forint van, hanem euró…

A hír arról szól, hogy német statisztikai intézet közlése szerint a háború kitörése előtt három nappal, valamint április 25. között Németországban a gázolaj 38 centtel, a 95-ös benzin pedig 23 centtel drágult. Így egy liter benzin 2,002 euróba, egy liter benzin pedig 2,075 euróba kerül. Ez az MNB által közzétett, május 6-án érvényes 380,41 forint/eurós árfolyammal számolva 761,58 forintos benzin-, illetve 789,35 forintos dízelárat jelent. Szemben a hazai 480 forintos hatósági árral.

{block:block_content:83f6f420-ec81-488d-9ade-46fde05c55af}

Mindez azonban nem jelent sokat. Megnéztük, egy átlagos német és egy átlagos magyar az éves nettó keresetéből mennyi üzemanyagot tud(na) vásárolni.

Az Eurostat adatai szerint 2021-ben a német éves nettó átlagfizetés 32 728,25 euró, míg a magyar éves nettó átlagbér ugyanebben az évben 3 501 600 forint volt. Ez azt jelenti, hogy

egy német a fizetéséből 16 348 liter benzint vagy 15 773 liter gázolajat tudna venni, míg egy magyar csak 7295 litert bármelyik üzemanyagtípusból.

Mindkét mennyiség több mint kétszerese a magyarnak. Ha úgy tetszik,

a német fizetése ennyivel ér többet, mint a mienk.

Hanyatló Nyugat, mi?