Szeptembertől 1237 kilométernyi autópálya üzemeltetése kerül ki a magyar állam fennhatósága alól

Szeptembertől 1237 kilométernyi autópálya üzemeltetése kerül ki a magyar állam fennhatósága alól

A kormány által korábban kiírt koncessziós eljárás eredményeképpen 1237 kilométer gyorsforgalmi útszakasz üzemeltetését átadja az állam öt különböző társaságnak szeptember elejétől - közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt. csütörtökön az MTI-vel.

Meglepetés: Rogán bejelentette, Mészáros Lőrincékhez került a 35 évre szóló autópálya-koncesszió

A Themis magántőkealap vezette konzorcium nyerte meg az autópályák építésének és karbantartásának koncessziós jogát a következő 35 évre - jelentette be pénteken Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát miniszter az eljárás eredményét. Ez az a konzorcium, amiben Mészáros Lőrincnek is érdekeltsége van. Az MTI azt írja, a miniszter kifejtette, nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű az autópálya-rendszer bővítése és fejlesztése.

A közlemény szerint jövő héttől így

  • az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.,
  • az AKA Alföldi Koncessziós Autópálya Zrt.,
  • az M6 Duna Autópálya Koncessziós Zrt.,
  • az M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt.,
  • valamint a MAK Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. veheti át az üzemeltetést.

Tájékoztattak arról, hogy a Magyar Közút továbbra is üzemeltetni fog 291 kilométernyi gyorsforgalmi utat. Ezen felül a jövőben továbbra is ellátja 31 ezer kilométernyi, településeket összekötő, illetve azokon átmenő országos fő- és mellékút fenntartási feladatait.

Mészáros Lőrinc és Szíjj László közös céggel készül 35 évre átvenni az állami autópályákat

A két nagy sikerű üzletember, Mészáros Lőrinc és Szíjj László magántőkealapjaik révén 2023 elejétől vennék át az államtól az autópályák fenntartását és építését a következő 35 évre. Ezért most közös céget hoznak létre - szúrta ki a 444.hu a Gazdasági Versenyhivatalnak július 18-án beadott összefonódás-bejelentésben.

A településeken belüli utak többségét, összesen több mint 140 ezer kilométernyi utat a jövőben is a helyi önkormányzatok kezelnek. Budapesten belül a fő- és tömegközlekedési útvonalak a fővárosi önkormányzathoz (a Budapest Közút Zrt. a fővárosi önkormányzat cége), a többi út pedig a kerületi önkormányzatokhoz tartozik ezt követően is - írták a közleményben.