22,29 milliárd forintot fordít médiafigyelésre a kormány

22,29 milliárd forintot fordít médiafigyelésre a kormány

A közbeszerzési eljárás formailag ugyan rendben volt, de ez igazából egy fideszes háziversenynek tekinthető.

Nettó 22,29 milliárd forintos tendert nyert az Observer Kft., ennyi pénzből szemlézhetik majd a hazai és nemzetközi sajtót az Orbán-kormány számára 2026-ig – vette észre a Népszava az EU elektronikus közbeszerzési értesítőjében (TED).

A szóban forgó közbeszerzési eljárás formailag teljesen megfelel az Európai Unió azon feltételének, hogy a kormány csökkentse az egyszereplős eljárásokat. Igaz, a pályázaton nyertes cég nem esik távol a kormányzattól - jegyzi meg a lap. Az Opten céginformációs szolgáltató adatai szerint az Observer Kft. tulajdonosa az a Nézőpont Csoport Befektetési és Vagyonkezelő Zrt., melynek tulajdonosa Győri Tibor, a Fidesz korábbi jogtanácsosa.

Az Observer mellett a másik induló a Fidesz-közeli Századvég Alapítvány volt, így a procedúra 

valójában egy fideszes háziversenynek tekinthető.

A nyertes cég nyertes ajánlata

egy negyedévre nettó 1,39 milliárd forintra rúg, ami tehát négy évre 22,288 milliárdos keretösszeget jelent.

A közbeszerzési kiírás értelmében a szerencsés társaságnak „Magyarország Kormánya magas szintű állami közfeladat ellátási tevékenységéhez kapcsolódó médiaszemlézési, médiakutatási és médiaelemzési tevékenységeket” kell ellátnia. A médiaszemlézést és médiakutatást mintegy 150 kormányzati ügyfél számára kell elvégezniük.

Ez magában foglalja a kormányzat számára releváns hírműsorok tartalmi feldolgozását munkanapokon, hírösszefoglalók készítését, tematikus médiaszemlék előállítását, közép-európai hírszemlét, valamint Magyarországgal kapcsolatban a világsajtóban megjelenő hírek, tudósítások napi és heti rendszerességű összegyűjtését. Továbbá negyedévente nagy mintás – 4000 fős – személyes megkérdezéssel járó kutatás keretében hírműsorok, print és online médiumok „közönségkutatását” is kéri, valamint hetente egyszer 1000 fős mintán végzet telefonos „médiahatás” kutatást is kér. Mindezzel a közvélemény szondáztatását kívánják lehetővé tenni egy-egy intézkedés, döntés előtt.