A Faktor.hu ügyvezetője lett az Origo új főszerkesztője - vásárolt forgalomra büszke

Ahogy azt a Fidesz médiabirodalmáról szóló cikkünkben megírtuk, a kormánypárthoz köthető új sajtóorgánumok javarészt vásárolt forgalommal működnek.

Ma érkezett a hír: a hivatalosan független, valójában a Habony-féle médiabirodalomhoz tartozó, általunk csak unalmas, kormányzati Origo-utánzatnak nevezett faktor.hu ügyvezetője, György Bence lett az Origo új főszerkesztője, vele együtt csatlakozik az Origo-NWM csoporthoz Gábor László, a TV2 Tények című hírműsorának korábbi főszerkesztője is, aki tartalmi igazgatóhelyettesként dolgozik majd.
 
György Bence ebből az alkalomból adott interjút a Kreatívnak, melyben elmondta: 
"A Faktor jól prosperál, napi átlag 100 ezer látogatója van, ezt sikeres projektnek gondolom, büszke vagyok arra, hogy a megalkotásában részt vehettem." 
Csakhogy ez nem teljesen igaz: a portál olvasóinak száma átlagosan nem napi 100 ezer, hanem 85 ezer, ráadásul ahogy mi is írtuk, a Riposthoz és a 888.hu-hoz hasonlóan vásárolt forgalommal működik.
 
Erre világít rá mai cikkében a 444.hu is, akik a Similarweb adataira hivatkozva rámutatnak:

a Faktor látogatottságának 92%-a a hírkereső szájtokról (Hírkereső, Kapu, Hírstart, Startlap) érkezik.


Print Screen: 444.hu

Vagyis a Faktor havonta súlyos milliókat fizet a fent említett oldalaknak azért, hogy látogatókat irányítsanak az oldalukra. Mindez teljesen bevett szokás, ám a portálnak ezen felül gyakorlatilag semmilyen más forgalma nincs.
 
Ehhez képest számos állami hirdetés jelent meg a portálon, így a cég akkor lehetett sikeres, ha több közpénz kötött ki náluk, mint amennyit a látogatottság vásárlására fordítottak.