2014. 04. 02. 09:38

Egy reklám miatt azt hitte, meghalt a fia

sÓriási véletlenek vezettek oda, hogy egy ízléstelen reklám elhitette egy férfivel, hogy meghalt a fia.

Rosszabb esetben akár tucatnyi, vagy annál is több spam levelet kaphatunk e-mail címünkre naponta, amik túlnyomórészt kéretlen reklámokat jelentenek. Bizonyára olvasóink közül is többen találkoztak már azzal a reklámmal, amiben úgy akarnak megismertetni egy elalvásgátló készüléket sofőrök részére, hogy egy halálhírre hivatkoznak. A személyes célzatúnak tűnő levél az esetek 99,9 százalékában persze ellentmondásokkal tűzdelt, de ahogy a lottó főnyereményt is megnyerik néha, úgy ez is lehet telitalálat.

Az Indexnek mesélte el történetét Benedek Gábor, 56 éves üzletkötő. A következő levelet kapta:

„Szia!

Nem tudom szólt-e már neked valaki, hogy Gábor temetése jövő szerdán lesz a Farkasrétiben.

Ha nem akkor remélem nem zavartalak ezzel, én biztosan ott leszek.

Remélem nem haragszol, de ha már ilyen értelmetlenül és ilyen fiatalon kellett elmennie, legalább mások figyelmét hívjuk fel rá, hogy az elalvásos balesetek milyen súlyos következményekkel járhatnak.

Remélem Te nem tartod morbid reklámnak, vagy nem hiszed, mint Réka, hogy jutalékot kapok a cégtől, de ha egyszer már van megoldás a vezetés közbeni elalvás ellen, miért nem használjuk?

Látod milyen rövid az élet, miért nem tudunk vigyázni magunkra jobban?

Remélem szerdán találkozunk.

Gabi”

Alább természetesen szerepelt egy link is a hivatkozott termékre, tehát egyszerű reklámfogásról van szó, igaz, elég ízlés- és erkölcstelen formában. Az egyetlen probléma az volt, hogy a férfinek minden név passzolt a sztorihoz, így teljesen elhitte: meghalt a fia.

Mint a lap írja, a férfi régóta nem él együtt a családjával, így elég keveset tud arról, hogy telnek napjaik. A fiát Gábornak hívják, volt feleségét pedig Gabinak. Réka, aki szintén szerepelt a levélben, fiának egyik korábbi barátnőjének a neve. Így minden stimmelt, az apa pedig szívéhez kapott.

„A következő öt percet nem kívánom még az ellenségemnek sem. Megfordult velem a világ, tényleg valami infarktus közeli állapotba kerültem – meséli a férfi”. Mivel az első feleségét, azaz Gabit már évtizedek óta nem látta, a második házasságából született lányát hívta fel, tud-e valamit Gáborról. A lány nem értette a dolgot, hiszen nemrég beszélt a fiúval. Végül felhívta fiát is, és tisztázták a helyzetet, hogy szerencsére nem esett semmi baja.

Az apa nem másnak dőlt be, mint egy egyszerű, és az esetek döntő többségében átlátszó reklámfogásnak. Ezt shock advertisingnak hívják, lényege pedig, hogy megdöbbenést keltsen a befogadóban. Eszköze a társadalmi normák és személyes értékek tudatos megsértése, hogy ezzel nagyobb hatást fejtsen ki a reklám. A hirdető cég ilyenkor arra is számíthat, hogy a címzett téves levélnek gondolja az üzenetet, de lényeg akkor is teljesül, azaz, hogy a termék hírét eljuttatták hozzá. A baj csak annyi volt, hogy most épp minden név stimmelt, így a reklámfogás túl sokkoló is volt.

index.hu – alfahir.hu