Jogellenes szegregáció?

Jogellenesnek minősítette a Nyíregyházi Törvényszék pénteken meghozott, nem jogerős ítéletében a cigány gyerekek elkülönítését a nyíregyházi Huszár-telepi általános iskolában az Esélyt a Hátrányos Helyzetű Gyermekeknek Alapítvány és az intézményt működtető Hajdúdorogi Egyházmegye közötti polgári peres eljárásban. Az alapítvány már számos jól működő, felzárkóztató intézményt záratott be. Vezetője Mohácsi Viktória testvére, Mohácsi Erzsébet.

fghAz elsőfokú ítélet szerint az egyházmegye által működtetett iskolát nem kötelezi ugyan bezárásra a bíróság, az ítélet jogerőre emelkedése után azonban újabb elsős osztályok már nem indulhatnak az intézményben.
   
A bíróság végzésében emellett kötelezte a Hajdúdorogi Egyházmegyét és a Sója Miklós Görögkatolikus Óvoda és Általános Iskolát a jogsértés abbahagyására, valamint eltiltotta az ilyen és hasonló jogsértésektől.

Röhej felsőfokon:

Az itt élők amúgy mellékesen nem igazán értették anno az iskolát megtámadó "jogvédőket": miért is lenne elkülönítés az, hogy újra van általános iskolája a zömében romák lakta nyíregyházi Huszár-lakónegyednek - mondta egy évvel ezelőtt az egyik érintett, Horváth Vilmosné.

A 47 éves édesanya, aki 9 éves fiát, Patrik Szabolcsot kísérte el az intézménybe, a szülők véleményét tolmácsolva elmondta: szerintük nincs, nem lehet szó szegregációról, hiszen mindenki önként választhatja meg gyermekének iskoláját a telepen élők közül. Hangsúlyozta, senkinek sem kötelező a görög katolikus egyház által 2011-ben újranyitott lakótelepi iskolába járatni a gyermekét, oda íratja be, ahová akarja a városban.  

Szilágyi Tiborné, a Huszár-telepi iskola pedagógusa a roma édesanya állítását megerősítve arról tájékoztatott, hogy a lakónegyedben élő mintegy 300 cigány és 100 magyar család tanköteles gyermekei közül az intézménybe jelenleg 35-en járnak.

A liberálisok és az úgynevezett "jogvédők" által bezárt, majd újranyitott Huszár-telepi iskola a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekeknek az esélyét teremti meg a felzárkózásra. Minden gyermek számára személyes, egyénre szabott fejlesztési tervet dolgoznak ki és hajtanak végre, miután az iskolába iratkozáskor felmérik otthonról hozott alapképességüket - tette hozzá a pedagógus.

Ez zavarta a Mohácsi-féle iskolabezáró galerit.

MTI nyomán - alfahir.hu

sss
2020. február 28. | 09:27
forint
sss
2020. február 28. | 06:42
menekültek
sss
2020. február 28. | 09:27
forint
sss
2020. február 28. | 06:42
menekültek
Láttál valami izgalmasat?
Küldd be nekünk!
Szerkesztő:
Eszes Ádám

Friss