2014. 12. 11. 20:56

Magyar pszicho

Egymás után két közvélemény kutatás hozta nyilvánosságra, hogy a Fidesz népszerűsége óriásit csökkent. A hatalmas bukás láthatóan megrendítette az eddig stabilnak látszó rendszert. Miközben a Jobbik egyre erősebb és közeledik a kormánypárthoz, a Fidesz tovább borzolja a kedélyeket, egyszer egy kis drogteszt, máskor pedig útdíj. Most már úgy tűnik, egy újabb "rezsicsökkentés" sem menti meg őket.

Ahogy lapunk is megírta, az "arányos közteherviselés érdekében" az M0-s egyes szakaszai és a teljes M31 kivételével megszűnik az idei év végéig még ingyenesen igénybe vehető szakaszok díjmentessége. A körgyűrűnek az M5-ös autópálya és az M4-es autóút (4. sz. főút), valamint az M3-as autópálya és a 11-es számú főút közötti szakaszai, valamint a gyorsforgalmi úthálózat M0-s autópályán belüli részei (például az M1-es és M7-es bevezető a Budapest táblától) januártól csak matricával használhatók.

A hülyeség korát írjuk, ez már egészen biztos

Látható, hogy az Egyesült Államok érdekei által diktált olajár következtében rekord alacsony benzinár betett a költségvetésnek, óriási sebet ejtve azon. Ezt a lukat valahogy be akarja tömni a kormány (természetesen a korrupció letörése nem játszik), így hát kiterjesztik az útdíjat ide is.

Így került képbe az M0-ás, amely félkészen is létfontosságú Budapest közlekedésének fenntartása érdekében. Legalább részben fizetőssé tétele észbontó sötétségre utal. A bevezetésre kerülő megyekártya ugyan csak évi ötezer forintba fog kerülni (feltéve, ha ön egy megyében használja az autópályát, de ilyen emberből igen kevés van), ám ha egyszer már lenyomják az emberek torkán az újabb sarcot, könnyedén lehet majd a sokszorosára emelni utána. Régi trükk már ez.

a

Nem volt egyeztetés a fideszes városvezetőkkel sem

Egyre több kerületi és Budapest környéki polgármester tiltakozik a kormány terve ellen, amely fizetőssé tenné az M0-s körgyűrű egyes szakaszait - írta az origo.hu.

Nem támogatja a díjfizetés bevezetését Dióssi Csaba. Dunakeszi fideszes polgármestere – több kollégájához hasonlóan - a Facebookon fejtette ki véleményét. "Félelmünket fejezzük ki azzal kapcsolatban, hogy az M0-ás út fizetőssé tétele jelentősen növelné a Dunakeszin áthaladó forgalmat, amely a lakosság számára élhetetlenné tenné a várost. A díjfizetés bevezetését nem támogatjuk. Szívesen vennénk részt a témával kapcsolatos szakmai egyeztetésen, hogy képviselni tudjuk a városban élő közösség érdekeit" - írta.

Verseghi-Nagy Miklós, Szentendre fideszes polgármestere szintén a Facebookon reagált. A politikus fontosnak tartotta leszögezni, hogy a körgyűrű és a Megyeri-híd a főváros és az északi agglomerizáció közúti tehermentesítését szolgálja, ezt a funkcióját elveszítené, ha megszűnne a díjfizetési mentessége. Ha a Megyeri-híd fizetőssé válna, elveszne majdnem minden előnye és elviselhetetlen forgalmi terhet róna főként a 3. kerületi úthálózatra. Inkább a M0-s körgyűrű folytatását kellene előtérbe helyezni a 10-es út irányában, hogy a 11-es útra terelődött átmenő teherforgalmat ki lehessen szorítani a térségünkből - tette hozzá Verseghi-Nagy Miklós.

Korábban keményen kritizálta a minisztérium javaslatát Bús Balázs, Óbuda, Wittinghoff Tamás Budaörs, Hoffmann Tamás, Újbuda és Wintermantel Zsolt, Újpest polgármestere is.

Gyál első embere ennél is tovább ment, Pápai Mihály a Fővárosi Agglomeráció Önkormányzati Társulás elnökeként jövő hét csütörtökre összehívta az érintett politikusokat, hogy együtt tiltakozzanak a „méltánytalan és ésszerűtlen” döntés ellen.

Miért veszít a népszerűségéből a kormány? Mert elszakadt a valóságtól (I. rész)

Ijesztőnek tűnhetnek a kormányzati magyarázatok. Tényleg ők vezetik az országot?

Például Kovács Zoltán kormányszóvivő szerint az M0-s autóút egy részére kiterjesztett térítési kötelezettség miatt nem nő a budapesti belvárosi forgalom.

A kormány az útdíjrendszer változtatásaiból, köztük az M0-s körgyűrű és az azon belüli gyorsforgalmi úthálózat fizetőssé tételéből összesen húszmilliárd forintot vár - hangzott el egy újságíróknak rendezett kormányzati háttérbeszélgetésen.

A kormányszóvivő szerint a megyei útdíjmatricák bevezetése jelentős könnyebbséget jelent a forgalomban részt vevőknek, az M0-s autóút egy részére kiterjesztett térítési kötelezettség miatt nem nő a budapesti belvárosi forgalom.

A januártól évi 5 ezer forintért vásárolható megyei autópálya-matrica egy hónapra eső díja alig több, mint 400 forint, ekkora költség miatt az agglomerációból munkába járók nem térnek át a településeken átvezető mellékutakra - mondta Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára budapesti sajtótájékoztatóján. Az évi 5 ezer forintos megyei matrica 37 980 forint megtakarítást jelent mindazoknak, akik eddig azért vásárolták meg az ország egész területére érvényes 42 980 forintos matricát, mert nem volt annál olcsóbb, pedig csak a megyén belül használták a gyorsforgalmi utakat - érvelt a helyettes államtitkár, az MTI tudósítása szerint.

Miért veszít a népszerűségéből a kormány? Mert elszakadt a valóságtól (II. rész)

Már a drogteszttel kapcsolatban is érződött valami zavar.

Rogán Antal, a Fidesz frakcióvezetője tegnap is arról beszélt az MTI jelentése szerint, hogy „a Fidesz általános drogtesztet szeretne bevezetni a veszélyeztetett korosztályba tartozó gyermekeknél, a politikusoknál és az újságíróknál”. A frakcióvezető megerősítette: a gyermekek esetén ezt kizárólag szülői beleegyezéssel lehetne elvégezni. A tesztnek a gyerekek esetén nem lesz jogkövetkezménye, és az eredményt csak a szülők ismerhetik meg.

Mint írtuk, az általános drogszűrés a közhatalmat gyakorló politikusokra és az újságírókra is kiterjedne. Esetükben ha a drogteszt pozitív, arról értesülnie kell a nyilvánosságnak és a hatóságoknak – mondta Rogán Antal. Tegnap a frakcióvezető elképzelhetőnek nevezte, hogy a drogtesztet „rajtaütésszerűen” végezzék el. Ez mondjuk a gyakorlatban úgy működhetne, hogy például Rogán Antal összehív egy sajtótájékoztatót, a gyanútlan firkászok pedig besétálnak a csapdába. Sajtótájékoztató helyett ajtó bezár, és mindenkit kötelező drogteszt alá vonnak. Nincs menekvés!

A Jobbik tiltakozik az ellen, hogy a kormány tönkretegye a főváros és annak környezetének közlekedését

Volner János, a Jobbik alelnöke csütörtöki sajtótájékoztatóján közös fellépésre kérte az összes Pest megyei önkormányzatot és tiltakozó akciókat is kilátásba helyezett.

A Jobbik politikusa szerint az M0-ás fizetőssé tétele az Orbán-kormány újabb ötletszerűen meghozott megszorító intézkedései közé sorolható. Kitért továbbá arra is, hogy a kormány hosszú évek óta fejős tehénként kezeli az autós társadalmat. Példaként említette a Budapesten példátlanul magas parkolási díjakat, az üzemanyagokat terhelő adók emelését és a tervezett dugódíj bevezetését.


alfahir.hu