2015. 11. 11. 19:46

Törekedett a szegénységtudat elfojtására a luxustámogatásból felépült luxusmárka

Szijjártó Péter egy több százezer forintos zakót hajított ki luxusvillája kukájába, mert ismeretlen okból ráunt a ruhadarabra. Az öltözéket eredetileg egy olyan magyar luxusmárka dobta piacra, melynek neve eszperantóul selymet jelent. Az Index.hu beszámolója szerint a cég első üzlete néhány éve Hévízen nyílt, a külföldi, dúsgazdag turisták és a magyar külügyminiszter nagy örömére. A cégalapító korábban multi-level marketingben utazott.

A komolyabb előzmények nélküli, kezdő, magyar vállalkozás

állami támogatást is kapott az Új Széchenyi Terv keretében, a 2 millió forintos alaptőke kiegészült 17,4 millióval, a pénz fele ráadásul vissza nem térítendő támogatás.

A luxusbolt a város legforgalmasabb pontján kapott üzlethelyiséget, azt Papp Gábor, fideszes polgármester nyitotta meg.

Egy éve az Andrássy úton is üzlethelyiséget talált a luxusmárka, ezután Sebestyén Balázs, Friderikusz Sándor, Schobert Norbert, Andre Agassi is a cég ruháiba öltözött, az új magyar üstökös divatbemutatóin Fónagy János államtitkár és egykori fideszes országgyűlési képviselők is megjelentek, ahogy Gesztesi Károly vagy Lakatos Márk is.

Az egyszerű bolti elárusítók számára nem csak az angol vagy orosz nyelvtudás van előírva, hanem például teljesen nyíltan

arra is törekednek, hogy csökkenjen bennük a „szegénységtudat”, ugyanis egy kezdő eladó sokszor zavarban érezheti magát, ha bejön egy vevő, és több millió forint értékben vásárol. 

Egy ilyen luxusboltban több az öntudat, mint a szegénység, az biztos is.