Visszakozott a kormány útdíj-ügyben

Megmarad ugyan, de néhány ponton módosított a kormány az útdíjon: a ferihegyi gyorsforgalmi például kikerül a fizetős szakaszok közül. Akik igazolni tudják, hogy csak a most ismét nem fizetőssé tett szakaszok miatt váltottak ki megyei matricát, kérhetik az ötezer forintos díj megtérítését.

A szerdai kormányülés egyik résztvevője a Népszabadságot úgy tájékoztatta, hogy mégsem kell útdíjat fizetni azoknak, akik a 4-es főúton a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre igyekeznek. A kabinet visszakozott egy másik ponton is, eszerint a megyei matricák a szomszédos megye első lehajtójáig lesznek érvényesek, így például a Duna-hidakra elég lesz egy megyei matrica a mostani kettő helyett.
 
A kormányülésen – a laphoz kiszivárgott hírek szerint – támogatták Balog Zoltán humán csúcsminiszter nagycsaládosokat érintő javaslatát. Megállapították, hogy a D2 kategóriájúnak minősített kisbuszok számára kötelező matrica plusz terhet ró a nagycsaládosokra, mivel drágábbak, mint a személyautóké. Ezért az a döntés született, hogy a családok négy, illetve annál több gyerek esetén kedvezményt kapnak. A kormányülésen Orbán Viktor miniszterelnök állítólag maga érvelt a négyes „határ” mellett, mondván, neki öt gyereke van, ezért nehogy azt higgye valaki, hogy a családjára szabnák a kedvezményeket. A mozgássérültek is kedvezményt kaphatnak az útdíjból.

Sajátos határozatok

Hende Csabának, a honvédelmi tárca vezetőjének kezdeményezését, hogy ne kelljen útdíjat fizetni a M86-os Szombathely és Szeleste közötti szakaszán, a kormány úgy támogatta, hogy legyen ingyenes ezen szakasz használata, amíg el nem éri az autópályát. Vita volt az M9-esről és az M8-asról is: ezen szakaszok díjmentesek lesznek mindaddig, amíg el nem érik az M5-ös, illetve M6-os autópályát.
 
Az újság úgy tudja, a kormány faramuci határozatot hozott a 61-es főút Kaposvárt elkerülő szakaszáról: e szerint csak olyan gyorsforgalmi utak lehetnek fizetősek, amelyeknek legalább egyik vége egy szomszédos autóúthoz, autópályához csatlakozik. Márpedig a 61-es főút egyetlen ilyen kapcsolattal sem büszkélkedhet.
 
Arról is dönthettek, hogy a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. nem kérhet 1470 forintos szolgáltatási díjat azoktól, akik januárban matrica nélkül használták a fizetős utakat, de később megváltják az adott útszakaszra érvényes megyei matricát.
 
Az M0-s autóút egyes szakaszai az autópályák vidéki elkerülő szakaszaival és a fővárosi bevezető szakaszokkal együtt viszont a jövőben is díjkötelesek lesznek.
 
Elsősorban a helyiek hangja szeretne lenni az Országgyűlésben a Dunaújváros és térsége időközi választásán bizalmat kapott Kálló Gergely. A Jobbik-frakció új tagja „vasakarattal” kíván küzdeni a korkedvezményes nyugdíj visszaállításáért, de szívügyében, az ifjúságpolitikában is fel fog szólalni.