Zseniális üzlet! Naponta 500 ezren még fizetni is fognak a kormánypropagandáért

A Fidesz bevásárolhatta magát a megyei napilapokba. Naponta majdnem 500 ezer példányban kerülhet értékesítésre a kormánypropaganda, nyomtatott formátumban is. Ezzel elképesztő mértékben bővülne ki a kormányközeli sajtó egyre táguló köre – tudta meg a hvg.hu iparági informátoraitól.

A jelenleg osztrák tulajdonú Russmedia három napilapot tulajdonol; a Hajdú-Bihari Naplót, a borsodi Észak-Magyarországot és a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Kelet-Magyarországot. Az már hivatalos, hogy szeptember legvégén lett bejegyezve a budapesti központú Russmedia Digital holdingcég, amelynek egyetlen tagja a Russmedia Kiadó. A hírportál szerint a szervezeti átalakítások az első fázisát jelentik annak a folyamatnak, melynek részeként a fideszes médiabirodalomhoz kerül újabb, napi százezer értékesített példányszám a szóban forgó lapok által. Összehasonlításul: a felfüggesztett Népszabadságból naponta 38 000-et adtak el, a papíralapú Blikkből pedig 120 ezret markolnak fel az igényes hírfogyasztók. A Magyar Idők és a Magyar Hírlap mindehhez képest (is) értékelhetetlen teljesítményt nyújt.

A közelmúltban került nyilvánosságra, hogy a Borsot, a legnagyobb példányszámú regionális napilapot, a Kisalföldet és a Délmagyarországot is birtokló Lapcom lehet a kormánypárti kis gömböc legújabb áldozata. A Lapcomról tudni lehet, hogy szintén egy külföldi pénzügyi befektető, a Kajmán-szigeteken bejegyzett Radio Bridge Media tulajdonában áll. Beszámoltunk arról is, hogy a Fidesz-közeli nagyvállalkozók érdekeltségbe sorolt Opimus megszerezte a Mediaworks részvényeinek száz százalékát. A cég portfóliójához tartozik: több megyei, nyomtatott napilap és hírportál is.

Mindezek eredményeként majdnem 500 ezer példányszámban adhat ki napilapot a fideszes médiabirodalom.

Ezek a sajtótermékek a Fidesz kormányra kerülése után is nyereségesek tudtak maradni, ráadásul majdnemhogy piaci alapon. Miközben ugyanis az országos napilapok példányszámai meredeken zuhannak, a megyei napilapok láthatóan lassabb esést mutatnak. Mi több a Délmagyarországot még többen is keresik az árusoknál, mint négy esztendeje. Ennek oka többek között az, hogy a helyi híreket és a lokális bulvárt a nyugdíjas olvasótábor inkább ezekben a nyomtatott újságokban keresi, mint a neten. Míg eddig a legtöbb napilap a politikai túlélés érdekében a kiegyensúlyozottságára törekedett a Fidesz és a baloldal között, ezután úgy néz ki, hogy ennek az állapotnak befellegzett, minden letarolhat az erőteljes kormánypropaganda.

Láttál valami izgalmasat?
Küldd be nekünk!
Szerkesztő:
Balogh Gábor

Friss