2017. 05. 19. 19:03

Az MKB Bank húzta ki a gödörből Andy Vajna tévéjét

A HVG információi szerint akkor sem kerül messze a kormány kézi vezérlésétől az egyik legnagyobb kereskedelmi csatorna, ha Andy Vajna leszerepelne tévétulajdonosként. A 2016-os évet 7 milliárdos hiánnyal záró csatornát most az MKB segítette ki egy olyan hitelkonstrukcióval, ami garantálja a csatorna lojalitását.

A gyűjtögető életmódjáról elhíresült Andy Vajnának valahogy fel kellett tőkésítenie a TV2 Média Csoport Zrt.-t, amire a napokban elég unortodox megoldással rukkolt elő:

cége, a Magyar Broadcasting Co. Zrt. kemény 4 forintos alaptőke-emelést hajtott végre a kezében lévő társaságban.

Persze ennél nyilván jóval több pénz állt a 7 milliárdos tőkehiánnyal küzdő cég háza tájára, mielőtt az intenzíven hörcsögölő kormánybiztos kénytelen lett volna vagy átalakítani, vagy megszüntetni a részvénytársaságot.

A megmentő pedig nem más volt, mint a nagyrészt Szemerey Tamás (Matolcsy György unokatestvére - a szerk.) tulajdonában álló MKB Bank. A pénzintézet szokatlan ajándékkal lepte meg Vajnát 2016 karácsonyán:

egy hitelszerződés-csomaggal, melyben a bank egyben óvadéki jogot is kikötött a TV2 részvényekre.

Erre azért volt szükség, mert ha Vajna be is dönti a kormánypropaganda egyik fő bástyájának számító csatornát, az az MKB révén "akolon belül" maradhatna, és nem fenyegetne az a veszély, hogy piaci befektetők csavarják ki a Fidesz kezéből.

A Magyar Broadcasting most a bank pénze révén tőkésítette fel most úgy a TV2-t, hogy a mindössze 4 forintos alaptőke-emeléssel egyidejűleg 13,5 milliárd forint került a tőketartalékba, mint tagikölcsön-követelés.

Bőven akadt helye a tőkeinjekciónak, hiszen a TV2 Média Csoport 7,2 milliárd forintos veszteséggel zárta a tavalyi évet.

Gundel Takács szerint vállalhatatlan, ami a Tényekben folyik

Gundel Takács Gábor a Hír TV Alinda című műsorában fejtette ki a magyar médiaviszonyokról szerzett tapasztalatait és véleményét. Szerinte a magyar televíziózásban mindent behálóz a politika, ami pedig az Andy Vajna tulajdonában lévő TV2 Tények című műsorában folyik, az politikai és szakmai szempontból is kifogásolható.