Megjelent az Európai Unió hivatalos lapjában a tervezési közbeszerzés a H6-os ráckevei és a H7-es csepeli HÉV főváros kötöttpályás hálózatban való integrálásának előkészítése tárgyában.
Dél-Pest egyik legsúlyosabb közlekedési problémájára már évtizedek óta megoldást keresnek. A legjobb szó a keresés, mert nagyon úgy tűnt, hogy igyekeznek a nagy keresés mellett semmit sem találni, hát még metrót:
Félbemaradt város - avagy így tervezünk mi
A magyar ember szeret tervezni, de leginkább tervezgetni. Megfogadjuk, hogy kevesebbet költünk, vagyis inkább többet költünk, nem szidjuk a szomszédot, pedig megérdemli, elkezdünk úszni járni, és jövőre építünk metrót. Ahhoz, hogy utóbbi megvalósuljon, szeretünk tervezőirodákat is létrehozni, amelyek aztán évtizedeken keresztül ontják magukból a jobbnál-jobb és/vagy földtől elrugaszkodott terveket, amelyekből aztán ne is legyen semmi.
Aztán jött az olimpia, és persze a főváros-állam közötti különmeccs a HÉV-ek ügyében. Előbbi kapcsán megszületett a csepeli HÉV villamossá alakításának ötlete, utóbbi kapcsán pedig kiderült, hogy egyedül ez a viszonylat marad a főváros kezelésében, szépen megmutatva a főváros és kormány közlekedéspolitika elképzeléseit. Vagyis annak totális hiányát.
Megszereztük a terveket! 500 embert tehet az utcára a kormány
A kormány és a főváros között feszülő harc újabb fejezetéhez érkeztünk. Tarlós Istvánék megelégelve az állam által elvárt és előírt szolgáltatások elégtelen finanszírozását, a HÉV-ek állami kézbe adását kezdeményezték. Ez viszont számos kérdést vet fel.A főváros állásfoglalása szerint az állam nem finanszírozza a BKV agglomerációba közlekedő járatait, valamint elégtelen összeggel járul hozzá - az általa amúgy előírt - díjkedvezmények, így a nyugdíjasok ingyenes, vagy a diákok kedvezményes utazásához.
A villamossá alakítás ellen viszont számos szakmai szervezet szót emelt, különösen annak kisebb utaskapacitása miatt. Mivel - olimpia ide, olimpia oda - a HÉV által kiszolgált Csepel utasforgalma a jövőben tovább fog növekedni, ezért különösen fontos, hogy pontosan felmérjék a várható igényeket.
A kiírásban viszont konkrétan nem szerepel a villamos szó, ahogyan az olimpia idején hangoztatott villamoshálózatba (konkrétan a Nagykörút és a 2-es villamossal való összekötés) történő szervezés is kikerült, maradt viszont fővárosi kötöttpályás hálózatba való integráció.
A pályázat szerint a nyertes ajánlattevőnek a tervezési feladat részeként a H6-os ráckevei HÉV és H7-es csepeli HÉV fővárosi kötöttpályás hálózatba való integrálásához megvalósíthatósági tanulmányt és költség-haszon elemzést kell készíteni. A feladat magában foglalja kiválasztott változatra a H7 csepeli HÉV esetében a szükséges környezetvédelmi dokumentáció és valamennyi engedélyezési terv elkészítését is, illetve a környezetvédelmi, az építési és minden egyéb, a megvalósításhoz szükséges engedély megszerzését.
Fejlődési forgatókönyvek és a forgalmi igények előrejelzése mellett a vasúti infrastruktúra műszaki állapotának részletes felmérése mellett a vasúti pálya és a kapcsolódó szükséges tanulmánytervek elkészítése is el kell végezni.
A pályázat benyújtásának határideje április 13.