A BKV Figyelő azt írja, az új buszok mellett újra forgalomba állhatnak használt, kohótól megmentett, a forgalomból már évekkel ezelőtt kivont környezetszennyező járművek is.
A BKV-Figyelő kérdésére a BKK közölte: a pótláshoz összesen 150 buszt kell megmozgatni, ezek négyötödét a BKV, a többit magántulajdonú szolgáltatók üzemeltetik majd.
A metrópótló buszok mindegyike legfeljebb négyéves, alacsonypadlós és légkondicionált jármű lesz, ám azokon a vonalakon, ahonnan ezeket kell elvonni, feltűnhetnek majd a régi förtelmek.
A portál által metrópótlóbuszpótló-buszoknak nevezett alkalmatosságok közül 25-30 darab régi, a forgalomból már kivont Ikarus 280-as és Ikarus 435-ös lesz, amit előtte felújítanak.
A BKV-nak azért lesz nehéz összekaparni a 150 buszt, mert a fővárosi cégek által lebonyolított sikeres tender ellenére a kormány megtiltotta, hogy a főváros új buszokat vásároljon a 3-as metró pótlására. A kormány eleinte magyar buszgyártókat akart helyzetbe hozni, később a buszkiszervezést erőltette, végül egyikből sem lett semmi. Pedig a tender szerint a vállalat 150 új, lengyel buszhoz juthatott volna kedvezményes áron, a kormány viszont idő közben leállította a beszerzést.