Indy 500: Alonso drámája, egy brutális baleset, végül ex F1-es japán pilóta sikere

Szenzációs futamot hozott az idei indianapolisi 500 mérföldes verseny. A Formula-1-ből átugró Fernando Alonso háromszor is vezette a versenyt, majd nem sokkal a vége előtt elfüstölt a motorja. Volt egy óriási bukás, végül az a Takuma Sato nyert, akire kevesen fogadtak volna a verseny előtt.

Fernando Alonso indulása miatt különösen nagy figyelem övezte az egyébként is roppant népszerű Indy 500-at, ami az F1-es Monacói Nagydíj, valamint a Le Mans-i 24 órás verseny mellett a harmadik koronája az autóversenyzés világának. A kétszeres Formula-1-es világbajnok azt a célt tűzte ki maga elé, hogy megszerezze ezeket, a hercegségbeli győzelemmel pedig már rendelkezik is.

Alonso az ötödik helyről indulhatott, ami egy újonctól kiváló eredmény. A rajtnál nagyon óvatos volt, így visszaesett a 9. helyre, de türelmesen megelőzte az előtte haladókat, így élre állt. Összesen háromszor vezette a 200 körös futamot. A verseny első részében nem volt sárga zászló, de ahogy az várható volt, az ovál ezúttal is elkezdte szedni áldozatait: Scott Dixon és Jay Howard ütközött, amiből az 500-as történetének egyik legnagyobb repülése lett. Dixon nagyjából 50 métert töltött a levegőben, hogy aztán sértetlenül szálljon ki autójából. Helio Castroneves is elmormolhatott egy fohászt, ugyanis pont felette repült át a versenygép. Egy idős fotós könnyebben meg is sérült, a versenyt negyed órára leállították.

Húsz körrel a vége előtt Alonso az élmezőnyben harcolt, a dobogó minimum kinézett a spanyolnak, ha a győzelem nem is. Ezúttal azonban valami olyasmi történt vele, amihez a Formula-1-ben már hozzászokhatott az utóbbi időben: elfüstölt a Honda-motor. A hetedik helyről kényszerült kiállni a kétszeres világbajnok.

Ezután történt a verseny második nagy balesete, mikor öten akadtak össze. Végül Max Chilton, Helio Castroneves, valamint Takuma Sato harcolhattak a győzelemért. A japán zseniálisan versenyzett, a középmezőnyből indulva küzdötte fel magát az élre, hogy aztán mindenki aggódó tekintettel figyelje az végjátékot: 2012-ben az utolsó körben falnak csapta autóját az első helyért hajtva.

Sato végül megnyerte, egyébként Alonso andrettis csapattársaként versenyezve, megmentve a Honda becsületét. A 40 éves pilóta még az F1-et is megjárta, ahol szerzett is egy dobogót, de igazán Amerikában tudott kibontakozni. Az IndyCar szériában második győzelmét szerezte, de az 500-ast először nyerte meg, ami kétségkívül történelmi tett.