Az M0-snak a fővárost nyugatról elkerülő szakaszára egyelőre több nyomvonalváltozat is van. A környék földrajzi adottságai és a sűrű beépítettség miatt a nyugati szektor 18 kilométeres szakasza - változattól függően 5,5 - 9,8 kilométer hosszú alagúttal épül meg. Az autóút a többi szektorhoz hasonlóan kétszer két sávos, fizikai elválasztású útként épül meg.
A Európai Unió lapján (TED) megjelent közbeszerzés szerint a nyertes feladata a megvalósíthatósági tanulmány és a környezeti hatástanulmány elkészítése, a jogerős környezetvédelmi engedély megszerzése, valamint az egyes nyomvonal változatok megvalósíthatóságának értékelése és összehasonlítása.
Az északi és nyugati szakasz befejezésével az M0-s körgyűrű valódi körgyűrűvé válik, ráadásul a nyugat-kelet irányú közlekedés észak felé 35 kilométerrel rövidül, ezáltal a még mindig a szűk belvárost terhelő átmenő forgalom csillapítható, ahogyan jelentős terhet vesz le így a túlterhelt déli szakaszról is.