Bruttó 400 ezres bért ígértek, csak az ott dolgozóknak felejtettek el erről szólni a BKV-nál

Szeretsz buszt vezetni? Gyere hozzánk, csak ne mondd el, mennyit keresel.

Ez azért szép, mert ennek a bérnek nemcsak a sofőrök, karbantartók, de valószínűleg még az egyetemi diplomával rendelkezők is örülnének a BKV-nál (ez nyilván függ a betöltött állástól és életkortól is). 

Az újságnak nehezen nevezhető, közpénzből fenntartott kormányzati szórólapban megjelenő hirdetést a szakszervezet is kiszúrta, akik a Facebookon közzé is tették a véleményüket:

"Örömmel olvassuk, hogy a BKV már a 2018-as bértárgyalások megkezdése során indokoltnak tartja a már új felvételes dolgozók magasabb színvonalú megbecsülését is. A diszkriminatív hibák elkerülése érdekében kérjük azonnali intézkedését, hogy azon felvételt nyert munkavállalók, akik nem érték el az idei esztendőben az átlagos bruttó 400.000 Ft, azonnal kiegészíteni szíveskedjen."

Nem kell túl nagy képzelőerő ahhoz, hogy rájöjjünk: hány ember keres ennél jóval, de jóval kevesebbet az óriási munkaerőhiánnyal küszködő cégnél.

Már csak az a kérdés maradt, miért gondolták úgy, hogy ez nem fog már akkor óriási bérfeszültséget okozni a cégen belül, amikor még fel sem vették az embereket?

Mindenesetre a nap trollkodása díjat egyértelműen az Egységes Közlekedési Szakszervezet nyerte. 

BKV: az elmúlt időszak átlaga bruttó 400 ezer Ft volt!

Cikkünk megjelenését követően a közlekedési társaság portálunkhoz eljuttatott közleményben reagált a megjelentekre, amelyet most természetesen változtatás nélkül közlünk:

Köszönjük, hogy foglalkoznak a BKV Zrt. járművezetői létszámával, ezzel kapcsolatban engedjék meg, hogy felhívjuk a figyelmüket az alábbiakra.
 
A BKV Zrt. autóbusz-, és trolibusz-ágazata a járművezetői létszám növelése érdekében széleskörű kampányt folytat, több csatornán igyekszik a képzett járművezetőket, illetve a potenciális érdeklődőket, tanulókat megszólítani. A járművezetők toborzásának legfontosabb elemei az online és nyomtatott média, Facebook- és Google-kampány, az OFA, illetve a munkaügyi központokkal történő együttműködés, a folyamatos képzések (már 2018 tavaszáig előre meghirdetve), a munkaerő-közvetítés igénybevétele, a társasági belső ajánlási rendszer kialakítása. Ezen kívül toborzási tapasztalataink, illetve a jelentkezők visszajelzései alapján mára már elmondhatjuk, hogy a vidéki munkavállalók számára a munkásszálló ingyenesen is elérhető.
 
A járművezetői munkakör bérezése egy meglehetősen bonyolult, pótlékolt rendszer, melyben az egyéni jövedelmek nagymértékben függnek a munkavállaló egyéni vállalásaitól, preferenciáitól (pl. munkavégzés ideje: hétköznap / hétvége / ünnepnap; délelőtt / délután / éjszaka, túlóra mértéke), illetve a feladat pontos jellegétől (pl. szóló / csuklós jármű vezetése, elsőajtós viszonylatokon teljesített munkaidő), továbbá az egyéni minőségi munkavégzéstől is. Mindezek alapján elmondható, hogy minden kezdő járművezető legalább nettó 200 ezer Ft-os jövedelmet hazavihet egy-egy ledolgozott hónap után, azonban járművezetőink ennél lényegesen magasabb jövedelmet is elérhetnek, így az elmúlt időszak átlaga bruttó 400 ezer Ft volt, melyet új hirdetéseinkben is megjelenítünk.
 
A járművezető felvétel folyamatos, ugyanakkor a meglévő munkavállalók számára még soha nem kezdődtek ilyen hamar a jövő évre vonatkozó tervezett béremelésről szóló bértárgyalások.