Méregdrágán épülnek az autópályák

Kolbászból lesz a szalagkorlát?

Több mint 179 milliárd forint értékű közbeszerzésben hirdettek eredményt az M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti közötti szakaszára  – derül ki az uniós közbeszerzési értesítő mai számából. Az 56 kilométeres szakaszt 3 részre bontották, mindhárom részt az előre meghirdetettnél jóval drágábban fogják megépíteni.

Íme, a részletek:

SzakaszhosszGyőztes cégEredeti ár (Mrd Ft)Nyertes ár (Mrd Ft)Drágulás mértéke (%)
10 kmStrabag Építő Kft. és annak osztrák anyacége36,839,98,4
24 kmColas Út Zrt. és Colas Hungária Zrt.66,975,412,7
22 kmHódút Kft. és Duna Aszfalt Zrt.54,464,017,5
Össz: 56 km 158,1179,313,4

Vagyis az 56 kilométeres szakasz minden kilométere 3,2 milliárd forintunkba kerül.

A legnagyobb drágulás természetesen ahhoz a szakaszhoz tartozik, melyben Orbán Viktor egyik kedvenc közbeszerzés-győztesének, Mészáros Lőrinc bizalmasának, Szíjj Lászlónak a Duna Aszfaltja is részt vesz.

Az M25-ös út esetében a 14 kilométeres szakaszt két részre osztották, ezekre összesen 35,8 milliárd forintot fognak költeni az adófizetők pénzéből. Ez ugyancsak a mai uniós értesítő egy másik hirdetményéből derül ki. A drágulás itt még nagyobb mértékű, mint az M30-as esetében.

A részletek:

SzakaszhosszGyőztes cégEredeti ár (Mrd Ft)Nyertes ár (Mrd Ft)Drágulás mértéke (%)
7 kmColas Út Zrt.15,016,711,6
7 kmHE-DO Kft. és Colas Út Zrt.13,219,144,4
Össz: 14 km 28,235,826,9

Ez azt jelenti, hogy az M25-ösnek ez a 14 kilométeres szakasza 2,6 milliárd forintba kerül kilométerenként.