Ebben is hatalmas a magyar KKV-k lemaradása

A magyar kis-, és középvállalkozásoknak (KKV) csupán fele aktív digitálisan, több mint felének honlapja sincs, ezért a szektornak a digitális fejlődéssel együtt mobilra optimalizált weboldal létrehozását javasolták a szakértők a K&H és a Google Magyarország által közösen szervezett ingyenes, Google Digital Workshopon.

Felmérések szerint a napi több órányi internetezés 40 százaléka mobilon történik, és a pénzügyi tranzakciók 65 százalékát is erről az eszközről indítják - írja az MTI.

A közlemény szerint a digitalizáció egyszerre jelent kihívást és lehetőséget a hazai KKV-szektornak, amivel egyelőre kevés cég képes érdemben élni.

Egy felmérés szerint a mobilozók több mint fele elhagyja az oldalt, ha az 3 másodpercnél lassabban töltődik be, míg minden második ember a 2 másodperces oldalbetöltést tartja elfogadhatónak.

A két cég szerint gyorsaság mellett más szempontokat is érdemes figyelembe venni az online jelenlét kialakításakor: az is fontos, hogy az oldal könnyen navigálható legyen, ugyanis negatív felhasználói élmény esetén az emberek 62 százaléka kisebb valószínűséggel vásárol a cégnél a jövőben.

Forrás
MTI nyomán