Motorvonatot tesztel a MÁV, akkora a baj a HÉV-vonalakon

Rettenetesen elöregedett a járműállomány.

Június elsején a H6-os (ráckevei) HÉV-vonalon egy Siemens Desiro típusú dízelmotorvonat közlekedik tesztjelleggel. A MÁV-HÉV és a MÁV-START által kidolgozott és hatóságilag engedélyezett próbameneten a szerelvény utasokat nem szállít - áll a közlekedési társaság közleményében.

A H6-os vonal állomásain péntek reggel és délelőtt HÉV-re várakozó utasok számára meglepő lehet, hogy a zöld szerelvény helyett piros színű, dízelüzemű motorvonat fog elhaladni. Azonban az utasok erre a járatra nem szállhatnak fel, mert próbajáratként közlekedik a MÁV-HÉV és a MÁV-START együttműködésének részeként.

A hatóságok által is engedélyezett próbamenetre induló, két egységből álló Desiro motorvonat a Budapest–Kunszentmiklós-Tass vasútvonalról Soroksári út állomásnál halad át a HÉV-pályára. A próbamenet során vizsgálják a jármű, a vasúti pálya és annak környezetének a kapcsolatát, kölcsönhatását. A csúcsidőn kívüli próbamenet nem befolyásolja sem a vasúti, sem a HÉV-járatok menetrendjét.

Mint írják: egyelőre nincs tervben, hogy a – főként a lajosmizsei, az észak-balatoni és (a villamosítás előtt) az esztergomi vonalon megszokott – dízelmotorvonatok rendszeresen utasokat szállítsanak a HÉV-vonalakon. A teszteléssel az a cél, hogy a tapasztalatok révén gyorsan élesíthető technológiai terveket, megoldásokat dolgozzanak ki olyan rendkívüli helyzetekre, amikor esetleg motorvonatokkal kell pótolni a HÉV-eket (ez a helyzet gyakorlatilag már be is következett, elég csak a csepeli HÉV-en tapasztalható állapotokra gondolni).

Az Újpesti vasúti híd felújításakor már járt a szentendrei HÉV vonalán Desiro motorvonat, akkor a Margit híd budai hídfőjéig közlekedtek az esztergomi vonatok.