Olyan sokba kerül a Lánchíd felújítása, hogy a Váralagútra már nem marad pénz

Olyan sokba kerül a Lánchíd felújítása, hogy a Váralagútra már nem marad pénz

Olyan drága lesz a Lánchíd felújítása, hogy forráshiány miatt bizonytalan időre el kellett halasztani a Váralagút felújítását, derül ki az Mfor cikkéből.

A Lánchíd, a Széchenyi István tér alatti villamos-közúti aluljáró és a Váralagút felújítására júliusban kiírt, majd kétszer is módosított tender beadási határideje hétfő délután jár le. Ezt követően rögtön ki is bontják a beérkező pályázatokat.

Az Mfor információi szerint már azt is tudni, ki a győztes:

a Fidesznél és a fővárosnál is egyaránt jól fekvő, a hármas metró rekonstrukciójában is szerepet kapó Strabag újíthatja fel a Lánchidat és a 2-es villamos pesti hídfője alatti villamospályáját és aluljárót.

Az alagút rekonstrukcióját Szíjj László cége, a Duna Aszfalt végezheti.

A hídfelújítási munkába a pályázaton állítólag szintén induló Hídépítő-csoportot is bevonhatják majd alvállalkozóként, részben a feladat nagysága hivatkozva, részben amiatt, hogy senki se támadja meg a pályázati eredményt.

A cégcsoporthoz tartózó Hídépítő Zrt. jelenleg a komáromi új Duna-hidat építi a Mészáros és Mészáros Kft.-vel közösen.

A felújításért kért összeg viszont sokkolhatja Tarlós István főpolgármestert:

a portál információi szerint a két munkát együtt 34-35 milliárdért vállalnák a nyertesek, vagyis másfélszer többet kérnek, mint a rendelkezésre álló 23,4 milliárd forint. A fővárosi önkormányzatnak viszont nincs 12 milliárd forint tartaléka és hitelt sem akar már felvenni.

Az pedig igen kétséges, hogy Tarlós Istvánnak sikerül-e újabb alamizsnát kikönyörögnie Orbán Viktortól.

A Lánchíd felújítása viszont nem halogatható tovább az átkelő rohamosan romló állapota miatt. Így a városvezetés várhatóan kettébontja a Lánchíd és a Váralagút felújítását és az utóbbi tenderrészt eredménytelennek nyilvánítják és bizonytalan ideig elhalasztják, hogy nekiláthassanak a hídfelújításnak. Abban bízva, hogy az alagút nélküli megrendelésre elég lesz a 23,4 milliárd.

Az alagutat tehát csak a Lánchíd rekonstrukciójának végeztével zárnák le. Így Tarlós István korábbi tagadása ellenére nagyon valószínű, hogy előbb a híd, majd az alagút összesen akár 5 évre is kieshet a budapesti közlekedésből.

A tenderre rálátók a portál szerint attól tartanak, hogy az egész tendert érvénytelennek nyilvánítják és újat írnak ki, kisebb ajánlati árban bízva.

A rekonstrukció egyébként nem terjed túl az eredeti állapot visszaállításán, holott az első tervekben még szerepelt többek között a híd erőteljes forgalomcsillapítása. Ebből várhatóan semmi sem fog megvalósulni.

Csúszik a Lánchíd felújítása - A leendő kivitelezők saját felelősségükre módosíthatnak a terveken

Szeptember 5-ről 23-ra tolta ki a Lánchíd, a Váralagút és a Széchenyi István tér alatti villamos-közúti aluljáró felújítására kiírt közbeszerzés jelentkezési határidejét a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) - írja a HVG. Ez már a második határidő-módosítás, eredetileg augusztus 21-ig lehetett volna beadni az ajánlatokat.