Tényi István ezúttal Dull Szabolcsot jelentette fel

Index
Grafika: Alfahír

A volt Fidesz-tag és feljelentésügyi "szakpolitikus" üzleti titok megsértése bűntett gyanúja miatt tett feljelentést a IX. kerületi ügyészségen az Index kirúgott főszerkesztője ellen. A Fidesz lap Magyar Nemzetben és a Média1-en megjelent írások felidézik Bodolai László, az Indexet tulajdonló alapítvány vezetőjének állításait. Bodolai szerint Dull Szabolcs baloldali politikusokkal egyeztetve szétverte az Indexet, és ezért külföldön rendőrök vitték volna el belső, szenzitív információk versenytárshoz való szivárogtatásáért.

Erről állítólag információi is vannak, míg a szintén kormánylap Origo arról írt, hogy Dull az elmúlt időszakban rendszeresen hívta a Gyurcsány család tulajdonában lévő Altus egyik számát, amelyen szerintük Dobrev Klárával egyeztetett. Bodolai szerint Dull már egy hónappal korábban tudott az úgynevezett Gerényi-tervről is, amely az Index átalakítását vetette fel. 

Beadványában Tényi István úgy vélte, bizonyítottság esetén az ügyben felmerülhet az üzleti titok megsértése bűntett gyanúja, egyúttal indítványozta, hogy az ügyben a tényállás tisztázása érdekében az ügyészség rendeljen el feljelentéskiegészítést, s szükség esetén rendeljék el a nyomozás megindítását.

Mindezeket Dull Szabolcs volt céges telefonjának listainformációi alapján állítják.

Csakhogy a Népszavában megjelent cikk szerint jogászok azt állítják, nemcsak a lista adatainak nyilvánosságra hozatala, de a szolgáltatótól való lekérése is szabálytalan lehetett. A legrosszabb forgatókönyv, hogy az ügyészség kérte ki, esetleg titkosszolgák turkáltak egy független lap adatai közt. Az sem zárható ki, hogy a helyreigazítási pereit rendszeresen elveszítő Origo megint kamuzott.

Az viszont tény, hogy miközben tízezren tiltakoztak a sajtószabadság megsértése ellen, Vaszily Miklós az Index hirdetéseit is értékesítő Indamedia tulajdonosa Schmidt Máriával tárgyalt egy elit budai étteremben.

Vaszliy Miklós és Schmidt Mária
Magyar Hang

Vaszily korábban az MTVA-nál, és a Mészáros Lőrinc-féle Echo TV-nél is feltűnt vezető pozícióban, csakúgy, mint a TV2-nél. Az Origo élén is dolgozott azokban az időkben, amikor Sáling Gergő főszerkesztőnek távoznia kellett, miután lehozták Lázár János szállodaszámlájának ügyét.