Rétvári: mivel fogynak a magyar gyerekek, a maradékra jobban tudnak figyelni a pedagógusok

Oktatás
pixabay.com

Csányi Tamás jobbikos országgyűlési képviselő írásbeli kérdést nyújtott be az Emberi Erőforrások Minisztériumát vezető Kásler Miklósnak azzal kapcsolatban, hogy a Köznevelési Információs Rendszer (KIR) adataiból szerinte az derül ki, az elmúlt húsz évben soha nem volt olyan alacsony a főállásban foglalkoztatott pedagógusok száma, mint a 2019/2020-as tanévben (149 362 fő).

Kérdésében kiemelte, hogy tavaly kétezerrel, tavalyelőtt közel ötezerrel dolgoztak többen a hazai oktatási intézményekben.

Csányi azt kérdezte, a minisztériumnál mivel indokolják ennek a tendenciának a kialakulását, és vajon megállja-e az a korábbi kijelentésük a helyét, hogy elegendő pedagógus van az iskolákban.

Kásler Miklós helyett Rétvári Bence Emmi-államtitkár válaszolt, aki arra hívta fel a figyelmet, hogy a pedagógusokat béremelésekkel próbálják megtartani, ugyanakkor szerinte a tanárok száma nem csökkent, sőt olykor még nőtt is.

Rámutatott arra is, hogy minden rosszban van valami jó, ugyanis

„a több évtizedes folyamatos népességfogyás miatt évről-évre kevesebb az iskolás gyerek, miközben a tanárok száma érdemben nem változott, bizonyos tanévekben emelkedett is.”

Az államtitkár hozzátette: általánosságban elmondható, hogy a köznevelési intézményekben 2010 óta az egy pedagógusra jutó gyerekek száma 11,5-ről 10,4-re csökkent, vagyis több figyelem jut egy-egy tanulóra. Magyarország e tekintetben jobban áll, mint az OECD-átlag, ami 14 fő – írta Rétvári.