Rogánnak annyira bejön a csirke far-hát-árstop, hogy kötelezi a boltokat a kormánypropagandára

Rogánnak annyira bejön a csirke far-hát-árstop, hogy kötelezi a boltokat a kormánypropagandára

Akármilyen kínos is lehet kifelé, de a csirke far-hát árstopja valójában egy választási kampányelem. S erről már rendelet is született, méghozzá maga a propagandaminiszter írta azt alá. 

Az Orbán-kormány három plakátváltozatot is készíttetett különböző méretű élelmiszerüzletek számára, ezeken a kvázi választási plakátokon jól látható, hogy a kristálycukor, a búzafinomliszt, az étolaj, a házi sertéscomb, a csirkemell, csirke far-hát, csirkefar és csirkeszárnyvég, valamint az ultramagas hőmérsékleten hőkezelt 2,8 százalékos tej ára a kormánynak (na, jó: Orbán Viktornak) köszönhetően kevesebb. 

Mit felejtett el még Orbán Viktor a csirkefarháton kívül?

Orbán Viktor miniszterelnök tegnap kijött egy teremből, ahol állítása szerint kormányülés zajlott, majd odaállt egy kamera elé, és egy percig beszélt. Minden konkrétum nélkül annyit közölt, hogy hat élelmiszertermék (kristálycukor, búzafinomliszt, napraforgó-étolaj, sertéscomb, csirkemell, 2,8%-os tehéntej) esetében beavatkoznak, és ezeknek az árát a tavaly október 15-ei szintre kell visszaállítani február elsejétől.

A tájékoztatót

  • a bruttó 200 m2-nél nagyobb alapterületű üzletek esetében kötelezett az üzlet vásárlók által használható összes bejáratánál, az üzletben szokásosan használt információs táblákkal megegyező méretű, de legalább 297×420 milliméter nagyságú (A3 méret) méretben, jól látható információs táblán,
  • az ennél kisebb méretű boltoknál kötelezett az üzlet vásárlók által használható bejáratánál, az üzletben szokásosan használt információs táblákkal megegyező méretű, de legalább 210×297 milliméter nagyságú (A4 méret) méretben, jól látható információs táblán.
  • Egyéb boltokban az üzlet vásárlók által használható bejáratánál vagy egyéb helyen, az üzletben szokásosan használt információs táblákkal megegyező méretű, de legalább 210×297 milliméter nagyságú (A4 méret) méretben, jól látható információs táblán köteles kihelyezni.

Rogán Antal gondol az online kereskedőkre is: "aki kizárólag csomagküldő kereskedelmet folytat, valamint azon kereskedő, aki rendelkezik internetes honlappal, honlapjának nyitó felületén jól látható méretben közzéteszi az 1. melléklet szerinti tájékoztatót."

Az 1. melléklet

A 2. melléklet

A 3. melléklet