Felfüggesztették a Pesti Hírlap megjelenését

Pesti Hírlap
MTVA/Bizományosi/Róka László

A Media1 úgy értesült, hogy a Pesti Hírlap kiadója Milkovics Pál és Schabi Michaeli úgy döntött, hogy mostantól hetilap formában is szüneteltetik az újság megjelenését. Trencséni Dávid hírigazgató szerint a szüneteltetés oka, hogy a munkatársak és az olvasók nyári szabadságra mentek, de úgy véli szeptemberben visszatérhet majd a lap a sajtópiacra. Azonban a Pesti Hírlap online felülete sem frissült már július közepe óta. Trencséni ezt a fejlesztésekkel indokolta.

A kormányzati hírdetésekkel kistafírozott Pesti Hírlap kiadójához a Michaeli, Schwartz & Brit Mediához tartozik a 168 Óra hetilap is, ahol néhány hónapja szinte az összes belső munkatársat elbocsátották és külső, számlás partnerektől rendelnek írásokat. A Pesti Hírlapnál is elbocsátás volt tavasszal, amikor a heti megjelenésre álltak át. Ezt megelőzően felmondott a Pesti Hírlap főszerkesztője, Pion István mert a lap manipulatív módon írt Márki-Zay Péterről.

Felmondtak a Pesti Hírlap vezetői és szerkesztői a botrányos címlapok miatt

Felmondott a Pesti Hírlap főszerkesztője, Pion István, valamint a lapigazgató Trencséni Dávid is - írja a 24.hu. Velük együtt távozik két szerkesztő, Csider István Zoltán és Aradi Péter is. A lap a múlt héten két alkalommal is olyan manipulatív címlappal jelentkezett, mely Márki-Zay Péter miniszterelnök-jelölt egyes mondatait kiforgatva igyekezett hangulatot kelteni ellene, valamint egy alkalommal olyan címlappal jelent meg, melyből egyértelműen kiderült, Márki-Zay ellenfelét, a DK-s Dobrev Klárát támogatják az előválasztáson.

A Média1 felidézte, hogy a Fidesz újabb kétharmados győzelme óta egymás után szűnnek meg, illetve a Pesti Hírlaphoz hasonló módon leállnak a kiadással, a tartalmak gyártásával.

Például a Mediaworks megszüntette a City7 című lapot, bezárta a FourFourTwo magazint és több Mediaworks-nyomdát is becsuktak. A kormánypárti kiadó a megyei napilapoknál drasztikus elbocsátásokat rendelt el. Összevonták a Ripostot a Bors című lappal, de kirúgási hullám indult a Metropolnál, megszűnt a Mészáros Lőrinc-közeli Pesti TV.