Az eseményen Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Zrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy a tavalyi 32 millió tonnás forgalmuk 60 százalékát a MÁV-Start mozdonyaival és személyzetével bonyolították le, több mint 80 ezer vonatot közlekedtettek így.
Elmondta, hogy az infrastruktúra mellett az egyik legfontosabb működési feltételük a mozdonykapacitás biztosítása, a tulajdonosuk által rendelkezésre bocsátott saját mozdonyok mellett a legnagyobb vontatási szolgáltatójuk a MÁV-Start. A Rail Cargo Hungaria a magyar vasúti árufuvarozás mintegy 70 százalékát bonyolítja, vonataik dízelvontatását szinte teljes egészében a MÁV-Start végzi, a villanyvontatásban is jelentős szerepet vállal - ismertette.
Csépke András, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a vasúti személyszállítási közszolgáltatási feladat végzése mellett fontosnak tartják a vasúti árufuvarozó cégeknek nyújtott szolgáltatás növelését. A cég árbevételének 20 százalékát a külső piacon végzett szolgáltatásokból szerzik be, ennek gerincét a vasúti vontatás adja. A külső piaci részarány bővülése érdekében növelik a mozdonyvezetői képzést, és a motorvonat beszerzésekkel kiváltott villamos mozdonyok egy részét az árufuvarozásban állítják üzembe.
Hozzátette: a külső piacról szerzett bevételek a fejlesztést szolgálják, köztük a teherszállítási eszközpark bővítésére, a saját fejlesztésű IC+ kocsik sorozatgyártására.
A Rail Cargo Hungaria tájékoztatása szerint nem ez az első alkalom, hogy a MÁV-Start és az RCH különleges matricával díszít fel egy mozdonyt, 2014. szeptember 2-án indult útjára az FTC-Rail Cargo Hungaria női kézilabdacsapatot ábrázoló matricával ellátott mozdony a Vasúttörténeti Parkból.
A különleges Taurus egy évig közlekedett Magyarország és Ausztria sínjein, és többnyire személyvonatokat húzott. A mozdony 141 764 vonatkilométert tett meg, a rekordfutása napi 1060 kilométer volt. Különleges eseményeken is részt vett, 2015. márciusban például az Audi 25 ezredik irányvonatát húzta.