Elmondta: a már most is működő forgóváz-felújító részlegre építve 1 milliárd forintért szerzik be az összeszereléshez szükséges eszközöket, ezekből 200 millió forintnyi műszert már meg is vásároltak.
Dunai Zoltán elmondta, hogy a MÁV-Start nemrégiben megrendelt 21 Flirt motorvonatából a Közlekedési Operatív Programban (KÖZOP) vásárolt 6 járművet már leszállították, az engedélyek beszerzése folyamatban van, az Integrált Közlekedési Operatív Programból (IKOP) finanszírozandó 15 Flirt vonat forgóvázát már Szolnokon állítják elő, az első forgóváz 2016 január végére készül el.
A szolnoki gyárban a forgóvázak összeszerelésének beindulásával két műszakban dolgoznak majd, a MÁV-Startnak 2016 december végéig kell leszállítani a 15 Flirt motorvonatot - hangsúlyozta Dunai Zoltán, aki szerint a Stadler-csoport évi 1500 forgóvázából évi 500-at a magyarországi gyárban lehetne előállítani.
A Stadler Magyarország országigazgatója úgy értékelte, hogy a tulajdonosi hozzájárulás a forgóváz magyarországi gyártásához a szolnoki gyár eddigi munkájának elismerése is, hiszen a svájci anyavállalat a járműveiben alkalmazott forgóvázakat eddig csak Svájcban gyártotta.
Dunai Zoltán hangsúlyozta, azzal, hogy Szolnokon készülnének a Stadler járműveibe a forgóvázak, 10 százalék árelőnyt lehet elérni a magyar piacra, illetve a térségbe szánt járműveknél.
A Stadler Rail csoport három társasággal van jelen Magyarországon, a szolnoki gyárában, a pusztaszabolcsi karbantartó központban és a budapesti vezérképviseletében összesen 500 munkavállalót foglalkoztat, partnerei, beszállítói további 2000 embernek adnak munkát.
A Stadler Szolnok Kft. 2014. évi árbevétele 12,6 milliárd forint volt, az idén 14 milliárd forint várható, múlt évi üzemi eredménye 592 millió forintot tett ki.
A Pusztaszabolcson lévő Stadler Magyarország Vasúti Karbantartó Kft. 5,5 milliárd forint árbevételt ért el tavaly, 323 millió forint üzemi eredményt mutatott ki, a társaság az idén 6 milliárd forint árbevétellel számol.