A Reuters számolt be róla, hogy az Adidas forradalmasíthatja a ruhagyártást- és eladást. A német vállalat célja, hogy minél gyorsabban reagáljon a változó igényekre.
Egy berlini plázában már futott tesztüzemben a program, ami nagy sikert aratott. A vásárlók merinó gyapjúból tervezhették a pulóvereket 200 euróért, ami helyben el is készült nekik, mosással és szárítással együtt, mindösszesen 4 órát kellett várni a teljesen egyedi termékre.
Hogyan csinálják?
A vásárló belép egy elsötétített szobába, ahol különböző fényeket és mintákat vetítenek a mellkasára. Egy szenzoros érzékelő segítségével a lehetséges formák között kézmozdulatokkal lehet válogatni.
Ezután a színkombinációkat választhatja ki a vevő. A méretezésnél is elfelejthetjük a klasszikus S-M-L stb. listát, ugyanis egy testszkenner segítségével teljesen hozzánk passzoló arányban is elkészíttethetjük a ruhánkat.
Ezzel a folyamattal ér véget az interaktív tervezés, a rendszer a megadott információkat átküldi a boltban található kötőgépnek – ami elkészíti a kért darabot.
A projekt a „Knit For You” nevet viseli, az Adidas elemzi a visszajelzéseket, majd ennek tükrében dönt, hogy mi legyen az innovatív koncepció további sorsa.