Hanem maga a tartalom. Az atv.hu is kiemeli, hogy nem ilyen médiaanyagokat szoktunk meg a közel-keleti terrorszervezettől, az biztos. Itt most nem hajtanak át senkin tankkal, nem fojtanak vízbe, vagy feszítenek keresztre egy árulót, vagy kémet sem, és még homoszexuálisokat sem dobálnak le a háztetőről.
Ez itt vegytiszta, kő profi, pozitív propaganda. Mintha csak egy utazási iroda reklámját, vagy egy országimázs filmet néznénk. Nem véletlenül, mert pontosan erről van szó.
Mondjuk, a kezdő képsorok hangulata minden, csak nem pozitív. Ezek a nyugati világot mutatják be, elsősorban a párizsi terrortámadás képeivel, és az Európában épülő kerítések panorámájával operálva.
Kiváló kontrasztanyag az ezt követő, meleg tónusokkal, szépiaszűrőkkel idillivé varázsolt, békés arab életet festő képkockák mellé. Pezsgő városi forgatag, katonásdit játszó, mosolygós kisgyerekek, és a békét vigyázó, harcos félistennek beállított ISIS-pribékek.
Ezután jön az igazi, közösségi romantikával fűszerezett dzsihádmarketing: a harcos összetartás, a bajtársak közti testvéries kötelék szépségének kihangsúlyozása. Egy beteg közösség szolgálatába állított értékek tárháza.
Végül egy, a belga hatóságok előtt korántsem ismeretlen, 28 éves, antwerpeni arab úriember győzködi a nyugati muszlimokat, hogy mennyivel, de mennyivel jobb a "kalifátusban" élni, mint jelenlegi hazájukban.
Hogy hatékonyabban célba érjen az üzenet, még egy romantikus csónakázásra is indulhatunk vele, és gyermekével. Ezután egy kis búvárkodás következik, majd halászat, piknik a parton, tiszta Hollywood, szakszerű kameramunkával, technikás beállításokkal.
De persze a végén azért csak előkerülnek újra az egyenruhák, a gépfegyverek és az ágyúk.
No meg persze az ellenségnek címzett fenyegetés: "ha nem hagytok békén minket, soha többé nem alszotok békében."
Hát nem idilli?