A 2016-os teljes reklámköltési adatokból - amelyet a televíziós számokkal kiegészítve tett közzé a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a Média Hungary-n - kiderül többek között, hogy az állami költés mértéke a teljes reklámiparra vetítve 2015-ről 2016-ra több mint 80 százalékkal nőtt, amivel az állam a reklámipar legnagyobb hirdetőjévé vált.
A napi.hu beszámol arról is, hogy az állami pénzeknek a televíziós költésekben volt óriási szerepe: míg 2015-ben a televízióban elköltött állami reklámforintok 2,63 milliárdot tettek ki, ez 2016-ban 6,3 milliárdra emelkedett, azaz 140 százalékos volt az ugrás. (Összehasonlításként a piaci reklámköltés növekedése mindössze 2 százalék volt ugyanebben az időszakban.) Másképp megfogalmazva, mivel tavaly összesen 56 milliárd forintot költöttek reklámra a televízióknál, ebből minden tizedik forintot az Orbán-kormány propaganda-gépezete szórt el.
Ennek volt az egyik szegmense a teljesen felesleges, és végül eredménytelen kvótareferendum is.
S mivel a Népszaván és az ATV-n kívül csak állampárti médiumok részesülhetnek az állami hirdetések után járó közpénzekből, ezért az is érzékelhető, hogy mekkora lehetősége van arra Habony Árpádéknak, hogy gyökeresen átformálják a magyar közbeszédet.