Betiltották a csíki sör magyar reklámjait

A döntésről a székely sörmárka Facebook oldalán számolnak be. A szűkszavú bejegyzésből nem derül ki, hogy a hatóság mivel indokolta a döntést.


 

Az ital gyártója több mint egy éve folytat küzdelmet a hatóságokkal és a magyar céget a márkanév „jogtalan használata miatt” beperlő, a „Ciuc” sörgyárat tulajdonló Heinekennel. A csíkszeredai törvényszék tavaly júliusban a holland multinak adott igazat, annak ellenére, hogy néhány hónappal korábban a suceavai táblabíróság ezzel homlokegyenest ellentétes döntést hozott. Egy héttel a vesztes per után újabb fordulat következett. Az európai Belső Piaci Harmonizációs Hivatal azt állapította meg, hogy az Igazi Csíki Sör szóvédjegyként sem megjelenésében, sem kiejtésében, sem tartalmilag nem téveszthető össze a Premium Ciuc megnevezéssel, a keresetet elutasította.

Szintén júliusban volt az Igazi Csíki Sörnek egy csörtéje a csíkszeredai önkormányzattal is, amely az italt kitiltotta a városi napokról.