Az Átlátszó próbálta kikérni a Miniszterelnöki Kabinetirodától, hogy pontosan hova ment el közel négymilliárd forint tavasz óta, azaz, hogy melyik cégeket, milyen formában, mennyi időre bízták meg a reklámokon keresztül.
Az első szerződést, valamivel több mint 3 milliárd forint értékben Rogán Antal szomszédjának, Csetényi Csabának két cége kapta meg a Rogán vezette kabinetirodától. Mivel a pénzt túl gyorsan, már augusztusra felélték, ugyan ez a két cég kapott még 800 millió forintot, így a mai kampány már ebből a keretből megy.
Az Átlátszó adatigényléseit elutasították, látszólag jogellenes módon csupán iratbetekintést engedélyeztek újságírójuk számára, de azt is úgy, hogy minden digitális eszközt elvettek tőle, és folyamatos felügyelet alatt nézhetett bele a közpénzek elköltéséről szóló papírokba.
Mivel nem fotózhatott vagy szkennelhetett, az adatok egy részét papírra vetve mentette ki a Belügyminisztérium épületéből.
Az adatok csak a 2016. júniusi költést tartalmazzák, összesen 559 millió forint értékben, és az látható belőlük, hogy ismét a Vajna-Habony-médiabirodalom finanszírozását célozták meg vele.
TV - 254.311.130 Forint
TV2-csoport (202.000.000.-)
Life- OzoneNetwork (20.000.000.-)
Echo TV (9.000.000.-)
ATV (4.000.000.-)
Online - 78.354.230 Forint
Origo (30.400.000.-)
888.hu (10.900.000.-)
Lokal.hu (8.600.000.-)
Pesti Srácok (4.100.000.-)
Ripost (2.800.000.-)
Magyar Idők (2.100.000.-)
Facebook-hirdetés (7.300.000.-)
Egyéb (12.000.000.-)
Továbbá elköltöttek rádióhirdetésre 64.781.792, nyomtatott sajtóra 81.433.230, és plakátokra 80.581.500 forintot.
Íme a recept az állami fenntartásra
A titkolt, és csak a lehető legnagyobb nehézség árán megismerhető közpénzköltés adataiból tehát egyértelműen kirajzolódik a Fideszhez köthető médiumok, főleg a Habony-médiabirodalom közvetett állami finanszírozása.