Népszavazási kampányból tartják fenn a kormánypárti médiát

Az Átlátszó próbálta kikérni a Miniszterelnöki Kabinetirodától, hogy pontosan hova ment el közel négymilliárd forint tavasz óta, azaz, hogy melyik cégeket, milyen formában, mennyi időre bízták meg a reklámokon keresztül.

Az első szerződést, valamivel több mint 3 milliárd forint értékben Rogán Antal szomszédjának, Csetényi Csabának két cége kapta meg a Rogán vezette kabinetirodától. Mivel a pénzt túl gyorsan, már augusztusra felélték, ugyan ez a két cég kapott még 800 millió forintot, így a mai kampány már ebből a keretből megy.

Az Átlátszó adatigényléseit elutasították, látszólag jogellenes módon csupán iratbetekintést engedélyeztek újságírójuk számára, de azt is úgy, hogy minden digitális eszközt elvettek tőle, és folyamatos felügyelet alatt nézhetett bele a közpénzek elköltéséről szóló papírokba.

Mivel nem fotózhatott vagy szkennelhetett, az adatok egy részét papírra vetve mentette ki a Belügyminisztérium épületéből.

Az adatok csak a 2016. júniusi költést tartalmazzák, összesen 559 millió forint értékben, és az látható belőlük, hogy ismét a Vajna-Habony-médiabirodalom finanszírozását célozták meg vele.

TV - 254.311.130 Forint

TV2-csoport (202.000.000.-)

Life- OzoneNetwork (20.000.000.-)

Echo TV (9.000.000.-)

ATV (4.000.000.-)

Online - 78.354.230 Forint

Origo (30.400.000.-)

888.hu (10.900.000.-)

Lokal.hu (8.600.000.-)

Pesti Srácok (4.100.000.-)

Ripost (2.800.000.-)

Magyar Idők (2.100.000.-)

Facebook-hirdetés (7.300.000.-)

Egyéb (12.000.000.-)

Továbbá elköltöttek rádióhirdetésre 64.781.792, nyomtatott sajtóra 81.433.230, és plakátokra 80.581.500 forintot.


Íme a recept az állami fenntartásra

A titkolt, és csak a lehető legnagyobb nehézség árán megismerhető közpénzköltés adataiból tehát egyértelműen kirajzolódik a Fideszhez köthető médiumok, főleg a Habony-médiabirodalom közvetett állami finanszírozása.