Módosította a jegyautomaták szoftverét a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), így kikerült a kínálatukból a járvány miatt nem üzemelő reptéri 100E járatra szóló, 900 forintos vonaljegy. A Mobiljegy applikációban is megszűnt a jegy értékesítése - olvasható társaság szombaton kiadott közleményében.
A Közlekedő Tömeg még szeptember végén hívta fel rá a figyelmet, hogy a BKK adatszolgáltatása alapján
az utasok 14 millió forint értékben vásároltak reptéri vonaljegyeket az elmúlt 5 hónapban úgy, hogy a járvány miatt lecsökkent reptéri forgalom okán nem is üzemel a járat, amihez ezek a jegyek szükségesek.
A BKK azt írja, a társaság „köszöni a Közlekedő Tömeg észrevételét”, elismeri a felelősségét, amiért a mulasztás felesleges kiadásokat okozott az utasoknak, akiktől ezúton is elnézést kérnek. Az „eset kivizsgálása után a hibás döntésekben résztvevő munkatársakat figyelmeztetésben részesítették”. Mint írják, volt olyan munkatárs, akit a mulasztás miatt el is bocsájtottak.
Azt is leírták, miért nem volt olyan egyszerű a jegyautomaták átállítása, mint ahogy a Közlekedő Tömeg azt feltételezte.
„A BKK a jelenleg működő jegyértékesítő automaták 2013-ban megkötött szerződése szerint nem tud közvetlenül, saját jogosultsággal termékeket módosítani a készülékekben. Azaz, nem rendelkezik megfelelő szintű, közvetlen hozzáféréssel az automatákat irányító rendszerhez. A szolgáltató a hét évvel ezelőtt kötött egyezmény alapján 1,4 millió forintos árajánlatot adott a gombok kiiktatására, így a Repülőtéri és a hajó jegy vásárlására szolgáló funkciók deaktiválásáért 2,8 millió forintot fizet a BKK. A gombok visszaállítása várhatóan hasonló költséget emészthet fel”- zárták közleményüket.